Santo Domingo (Filmopnamen van Mash ?) - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Santo Domingo (Filmopnamen van Mash ?) - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Santo Domingo (Filmopnamen van Mash ?)

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

07 Juni 2006 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Woensdag 7 juni 2006
Terwijl wij nog dachten een paar uurtjes te kunnen slapen, waren de eerste pelgrims om half 5 uit de veren. En om 5 uur waren sommige wandelaars al op pad. Onze nachtrust en zeker die van Kees, die nu eenmaal niet van die slaapzalen houdt, liet daarom te wensen over, maar dat is het lot van de pelgrim.
Wij stappen om 8 uur op de fiets. Vanuit de start gaan we klimmen. We bereiken Logrono en we bezoeken deze hoofdstad van de Rioja. Het oude gedeelte is erg mooi, maar zeer druk.
Na Logrono wijn- en olijfgaarden. Het is een lastig traject over onverharde wegen met vooral veel grind.
Na 56 km zitten we aan het menu in Huercanos. Na de lunch zijn de heuvels, met lange klimpartijen en lange afdalingen, prachtig. Hier zijn veel aardappelvelden. Het is drukkend warm. We zien de Kwartel, de Buizerd, de Zwarte Wouw, de Purperreiger en de Ooievaar. Ook een Ringslang laat zich zien.
Vanavond logeren we in Santo Domingo. (Is dit de plaats waar Imca Marina en Anneke Gronloh zo gevoelig over zongen?) We slapen in een soort zaal, die je soms op tv ziet bij rampenplannen. Dit is de ware slaapplaats voor een boete doende pelgrim. Er staan 60 bedden bij elkaar, dus het is de vraag of Kees wel een oog dicht doet.
We zien een vrouw uit Dax terug. Zij doet de tocht ook op de fiets. Leuk die herkenning en het uitwisselen van gedachten en belevingen. Ja, het was een mooie dag vandaag.
En straks als we in slaap vallen, als we dat doen, hopen we dat we morgen op tijd zijn voor het optreden van ......

• 08 Juni 2006 - 07:16

Annelies:

Wat een belevenis is die tocht zeg! Als ik zie wat het mij doet, moet dat voor jullie helemaal....Het is geweldig. Geniet nog verder en geniet en...
    Groetjes!

• 08 Juni 2006 - 07:50

Anja:

komt de kennis van muziek van imca marina enzo van mijn broertje??als je terug bent worden die slaapzalen wel geweldig ,hoor.we genieten nog steeds en steeds meer met jullie mee!!

• 08 Juni 2006 - 10:17

André G.:

Hopelijk slaapt Kees wat beter de komende tijd. Ik begin met toch wat zorgen te maken met al die gieren in de buurt.

De verslagen worden steeds spannender. Veel plezier bij het optreden van de spaanse versie van de Havenzangers.

• 08 Juni 2006 - 11:11

Corry En Dick:

Ja, zo gaat het goed. Zwetend op de fiets, steile heuvels, ademnood, verzengende hitte en dorst. En dan 's nachts broederlijk en zusterlijk slapen in 1 grote zaal onder paardendekens op keiharde veldbedden in lange rijen. Nu moeten jullie eigenlijk nog gaan vasten! Succes verder dappere reizigers!

• 08 Juni 2006 - 12:44

Kukie:

Dat schiet al lekker op kanjers. Lees met genoegen het verslag (complimenten aan de redactie) en wat een prachtige foto's zitten erbij!
    Weleens gehoord van neusnootjes? Heeft iemand ooit eens onze dochters mee de stuipen op het lijf gejaagd toen we overnachtten in een berghut. Inderdaad ja, zo knus bij elkaar en zoals dat dan hoort, onder dekens 'van het huis'. Oftewel, ook eerder gebruikt dus ....
    Amuseer je verder, maar volgens mij zit dat wel goed. groetjes.

• 08 Juni 2006 - 21:07

C&A:

Wat gaan jullie goed,wat schieten juliie al op. En wat een prachtige foto's. Jullie maken wel wat mee hoor. We genieten met jullie mee. Veel plezier verder en voorzichtig aan hè.

• 08 Juni 2006 - 21:07

C&A: