Uitgelachen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Uitgelachen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Uitgelachen

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

24 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

't Was toch wat vandaag. We sliepen in Luxemburg en op onze zoektocht naar een fietsenmaker die niet op vakantie was, reden we 5 km door België om in Frankrijk de fiets te laten repareren. De fietsenzaak ging om 9.30u open. De vriendelijke man ging gelijk aan de slag en omdat hij het zo leuk vond dat wij zo ver gingen, deed hij het helemaal gratis! We konden weer verder. Al met al waren het ruim 20 km extra.
We moesten zoeken om weer op de route te komen en toen we daar waren, bleek het wel het juiste, maar dus niet het rechte pad te zijn.
De tocht was wederom erg heuvelachtig. Venijnige hellingen (echte kuitenbijters) afgewisseld met soepele afdalingen. Alleen die afdalingen waren altijd zo snel afgelopen! Het was wel extreem warm. De temperatuur liep op tot 31 graden. Dus dat was wel afzien. Soms leek het of er aan elk been een extra blok van 10 kg hing en de benen protesteerden krachtig. Maar goed we zullen niet zeuren, want jullie moesten hard werken.
Na de lunch, die bestond uit een dagmenu van 9 euro, gingen we even vol op de trappers staan. We moesten toch wat kilometers op de teller krijgen na het oponthoud.
Vanaf een bosrand werden wij (bewonderend?) aangekeken door een Ree. Erg mooi. Aan de andere kant werden we uitgelachen door een Groene Specht. En verder zaten diverse Buizerds weer op ons te azen. Bloemen konden we ook weer noteren: de hele familie klaver, Rode, Witte, Rol en Honing. Verder Kattekruid en Zevenblad. De Valeriaan stond er mooi bij. Nodig hebben we deze plant niet, want slapen kunnen we toch wel.
We zijn een tijdje met twee andere fietsers opgereden. Zij waren in Luxemburg begonnen. Altijd leuk zo'n ontmoeting.
En dan even een bekentenis. Vandaag zijn we twee keer verkeerd gereden. Er stond een fout in het routeboek! Begonnen we aan een helling van 12%. Gelukkig zag een Belgische fietser ons verkeerd gaan. Hij had dus een GPS. Pijnlijk was het wel. Die helling dus, hè.
Afgelegd 87.5 km. 14.5 gemiddeld. We hebben Kédange sur Canner bereikt. Een kleine 2.5 km buiten de route.
In het Logies de France deden we even helemaal, maar dan ook helemaal niets! Alleen het vocht moest weer op peil worden gebracht en jullie snappen inmiddels wel waar mee, nietwaar.
Op onze kamer aten we nog ons dagelijks brood en dat moest het dan maar weer zijn voor vandaag.

• 24 Augustus 2009 - 20:12

Leny En Doom:

Zo maak je nog eens iets mee! We volgen jullie reis op de voet. Afgelopen zondag samen met moeder en Tanja. Moeder begreep maar niet hoe dat allemaal kon. We hebben geen poging gedaan het haar uit te leggen.
    Geniet er van en denk maar aan de voetbalclub van Luuk: DSS-> Door Samenspel Sterk!
    Groeten en sterkte!

Leny en Doom.

• 24 Augustus 2009 - 20:16

Rinus:

Altijd 't zelfde met die routeboeken.
    Mooie verhalen van jullie.
    Bon voyage en geniet er van!

ps dat op peil brengen... is zeker geen isostar?

• 24 Augustus 2009 - 21:28

Wout:

Heel herkenbaar, eindeloos klimmen en dan in een paar minuten ben je beneden, ga je over een beekje en weet je dat de volgende klim al weer begint...en dan die hitte, hou het peil goed in de gaten!

• 25 Augustus 2009 - 06:00

André G.:

Wat een service van de fietsenmaker. Zie ik op FLakkee nog niet zo snel gebeuren.
    Misschien een GPS in het kerstpakket???

Oppassen voor de Buizerds!

Goede reis verder.

Groet,