Op een oor na gevild - Reisverslag uit Port-de-Bouc, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Op een oor na gevild - Reisverslag uit Port-de-Bouc, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Op een oor na gevild

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

06 September 2009 | Frankrijk, Port-de-Bouc

Vandaag gingen we flitsend van start. Het was lekker fris, dus het kon wel. We kwamen langs Fontvieille, een plaats waar we 6 jaar geleden ook zijn geweest. Dit was een alternatieve route met een klim om nooit te vergeten. We reden door een mooi gebied, C. des Alpines. Vlak voor de lunch ontmoetten we een pelgrim op weg naar Stes.Maries-de-la-Mer. In het beroemde Arles gebruikten we de lunch. Vincent van Gogh heeft hier vroeger geschilderd. En tevens een oor verloren, of was dat ergens anders.
Even na Arles, bij Gimeaux, moesten we zoeken naar de D36 om onze weg te vervolgen door de Camargue. Een gedeelte van de weg was onverhard. Deze streek is beroemd om zijn Grote en Kleine Zilverreiger, de Purperreiger, de Koereiger, de Flamingo, de Bijeneter en de Scharrelaar. En ...... we zagen ze allemaal! Met een verrekijker hadden we misschien nog meer kunnen ontdekken. We passeerden zoutpannen en rijstvelden. Maar ook reden we door lanen van bamboe en ja, als we even niet bewogen, dan kwamen ze op ons af, de muskieten. In le Sambuc hadden we 78 kilometer afgelegd. We konden hier een hotel krijgen, maar Mannetjesputter wilde nog verder. Goed, dan. In de haven van Salin-de-Giraud scheepten we in voor de overtocht naar Port-St-Louis. De fietsen gingen gratis mee. Dat geld spaarden we gelukkig uit. Altijd goed als we nog wat wilden drinken.
Vanaf de veerboot was het nog 25 kilometer naar Port-de-Bouc. We volgden de N586. Vergelijk het met de snelweg van Hoek van Holland naar Rotterdam. Twee fietsers op de grote weg gebruik makend van de vluchtstrook. Gelukkig was het zondag en reden er geen vrachtwagens, anders was het je reinste gekkenwerk geweest. Het was geen wonder dat les Toros heel verbaasd opkeken.
Na 125 kilometer bereikten we Port-de-Bouc! Gemiddeld reden we 17.5 km p/u. Tja, wat moet een mens anders doen op een vrije zondag.
We checkten in in 'n residentie hotel tot donderdag.
Mannetjesputter (hij was het toch die wilde doorrijden!) wil voorlopig niets meer van fitness of fietsen weten, alhoewel dit wel kan in ons hotel.
Tot slot voor vandaag schetsen we even onze toestand: We zitten op een kamer met uitzicht op de Middellandse Zee en op het zwembad van het hotel, terwijl het nog lekker warm is. Naast ons staat een ... van het geld dat we uitgespaard hadden bij de veerboot.
En voor jullie allemaal: 't Weekend is voorbij. Werkse, hè!

• 07 September 2009 - 06:02

André G.:

Rust maar lekker uit. Ik regel wel wat met de lokale Gendarmerie (vluchtstrook).

Niet te veel aan de wijn hè??????

Groet,

André