Bushok of ...? - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Bushok of ...? - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Bushok of ...?

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

07 September 2011 | Frankrijk, Vézelay

Toen we vanmorgen wegreden, miezerde het, dus de regenjassen moesten aan. Na 10 km begon het pas hard te regenen. Last van honden zouden we niet hebben, want in deze omstandigheden stuurde je zo'n beest natuurlijk niet naar buiten. De spieren waren koud en hadden moeite met de beklimmingen. Met hoogtepercententages van 8 à 9% vielen die ook niet mee. De bovenbenen voelden loodzwaar aan. In het begin hadden we veel bossen, maar deze keer zagen we daar heel weinig van. We zaten voorovergebogen en staarden naar het asfalt. Hé, zou Wout dat bedoelen? Hadden de krasse knarren veel regen, toen zij aan het fietsen waren in mei?
We hielden halt in Prémery na 34 km. Brrr. We gingen even in een bar zitten. Daar was het druk met vutters en allemaal zaten ze met alcohol voor hun neus.
Na 54 km in Guipy was het etenstijd. Dit was het weer voor een bushok, maar bij een bar stond een partytent. De zaak was gesloten, maar we konden alle stoelen en tafels gebruiken. We zaten droog. Bij ons zat een lotgenoot uit België. Hij was op weg naar Spanje. Hij en wij waren blij met elkaars gezelschap. Maar ziedaar, terwijl we zaten te eten werd het droog!
In de middag waren de beklimmingen langer, maar minder steil. Konden we weer beter om ons heen kijken. Er was een roofvogelshow: Buizerd, Kiekendief, Wouw en Torenvalk. Kieviten groepten samen. Een bosrand was mooi begroeid met Salomonszegel, de bessen hingen er aan. In de weiden stonden paddenstoelen zo groot als voetballen, Reuzenbovisten. Planten die in ons boekje terecht kwamen waren de Aar-, Gewone en Mannetjes-ereprijs, Kromhals, Weegbree, Roze Duizendblad, Echte, Rol- en Gevlekte Klaver, Lisdodde, Riet, Zilverschoon, Boterbloem en nog veel meer.
In Bazoches na 80 km gingen we aan de cola. Het was gewoon 23 graden en droog. Zelfs de vlinders vlogen weer.
Zo, het had even geduurd, we zijn ook zo jong niet meer, maar toen lag daar Vézelay voor ons. Om deze plaats binnen te mogen moest nog wel een klim van 2 km(7%) genomen worden. Waarom leggen ze die plaatsen nu altijd zo hoog! Naar de kathedraal moest je eigenlijk kruipen, maar wij deden de 12 procentshelling van 700 m op de fiets. We hadden er toch heel wat voor over om onze stempel te verdienen. We werden ook hier uitgehoord voor we de stempel kregen.
Om 6 uur gingen we op zoek naar een slaapplaats en we vonden een low budget hotel, dat kon dus echt. Het menu zag er ook niet slecht uit. Maar eerst gingen we ons opfrissen en opwarmen.
We hadden 94 km afgelegd met een gemiddelde snelheid van 12,6 km p/u.

• 07 September 2011 - 20:16

Herbert:

Hallo Corrie en Kees.

Ben net terug van vakantie en heb niet al jullie berichten gelezen.

Deze dus wel.

Ik begrijp dat het nog steeds goed gaat.

Veel succes verder en ik ga jullie verslagen vanaf nu weer volgen.
    Groeten Herbert

• 07 September 2011 - 20:54

John En Betsy:

Hoi kanjers,
    Wat een reis en wat een kracht in de benen.
    Vanaf donderdagavond staan wij met de caravan op camping Lac d'Orient
    in Mesnil Saint Père, 20 km ten oosten van Troyes.
    Komen jullie daar in de buurt zijn jullie van harte welkom en zijn jullie uitgenodigd
    om mee te eten. 06-45412646.
    Groetjes John en Betsy.

• 07 September 2011 - 21:14

Wout:

2,5 jaar geleden wel. sindsdien heb ik alleen nog naar beneden gekeken, ook dit voorjaar toen het prachtig weer was.....maar ook het weer bij jullie begint al meer op het Nederlandse klimaat te lijken!

• 08 September 2011 - 06:57

André G:

Kees, dat gele shirt staat je veel beter dan die rode regenjas! Kenny, gefeliciteerd met je overwinning tijdens de 21e memorial Rick van Steenbergen gisteren. Onze Kenny heeft nog beter gepresteerd met al die steile beklimmingen. Mollema zou er jaloers van worden!

Groet,

André

• 11 September 2011 - 16:43

Kees Vd Weide:

Mooie omgeving... Vézelay. De relikwieen van Maria Magdalena....
    De kruistochten vertrokken uit Vézelay