Plus de vent. - Reisverslag uit Pradelles, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Plus de vent. - Reisverslag uit Pradelles, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Plus de vent.

Door: CenK

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

13 September 2015 | Frankrijk, Pradelles

Afgelopen nacht heeft het in deze regio van Frankrijk 344mm geregend. Rivieren buiten de oevers, auto's weggespoeld. Wat kan water dan verwoestend zijn.
Gelukkig stonden onze fietsen goed geparkeerd. Door deze waterperikelen besloten om de route via de N 88 te fietsen en niet via landelijke wegen. Vanmorgen om 9.00 uur op weg. En nog voordat we op de route waren al een klim van 10%. Zoiets kan je missen als kiespijn. Marianne loopt het laatste stuk maar ook dat is zwaar. Bovenaan de klim een geweldig gezicht op Le Puy-en-Velay. Mooi alles in de zon.
Het verloop van de route gaat verder omhoog met 5 tot 7 %, we moeten tenslotte weer op de 1100 meter hoogte komen. Er staat wel een aardige wind, kracht 4. Maar dat zijn we tenslotte wel gewend van fietsen op Flakkee.
Na 14 km krijgt Marianne een deja vue: de paspoorten lagen gisteravond op het bed, waar zijn ze nu? Niet in het stuurtasje..... Alles nagekeken, nergens!! Koploper heeft gelukkig telefonisch bereik, zodat Marianne kan bellen naar het Hotel. Daar zijn ze gevonden. Dus terug, en velo!
Als je dan iets vergeet moet het wel de moeite waard zijn om terug te fietsen.
En terug fietsen is niet zo zwaar, het gaat naar beneden. Koploper stelt voor dat hij naar het Hotel rijdt en dat Marianne wacht. Nee.....samen uit samen thuis.
Nadat we een chocolat chaud hebben gedronken om krachten op te doen gaan we om 12 uur weer op pad. Weer dezelfde hoogte overbruggen om de stad uit te komen. Het kost ons wel moeite.
Bij Malpas houden we de eetstop rond 13.00 uur. In een bushok, met bankje en redelijk uit de wind. Dat is nodig, het klimwerk kost veel energie en de wind neemt toe, tot kracht 6 á 7, zo ook de bewolking.
Als je denkt dat het klimwerk over is heb je het mis. Na elke bocht hoop je iets te dalen, maar nee. 7 km voor Pradelles op een picknickplaats eten en drinken we nog wat. Het hoogste punt dat we, met tussenstops, bereiken is 1240 m. Nu mogen we afdalen tot de plaats Pradelles. We krijgen een mooi zicht op een meer maar de bewolking is zo grijs en donker dat we niet stoppen. Wel stoppen we bij een hotel waar we eigenlijk zo naar "binnen" rijden. En ze hebben plaats. Opfrissen en ergens een maaltijd zien te vinden. Het restaurant van het hotel is vanavond helaas gesloten.

Vandaag: 65 km, 11,5 gemiddeld en 1338 klimmeters. En "tutende" oren!

Vogels: enkele Torenvalken en de rest........Weggewaaid.

Planten: alleen eerder geziene.

Verkeersslachtoffer: Marter, Vos.

• 13 September 2015 - 22:14

André G:

Wat een avontuur weer vandaag! Jullie hebben wel een
    Goede maaltijd en dito nachtrust verdiend.

• 13 September 2015 - 22:45

John Trouw:

Hallo Kees en Corry ik heb zaterdag de Flakkee Go Claccic gefietst van uit Middelharnis mooie tourtocht door Flakkee.
    À.s donderdag reis ik af naar onderin Frankrijk en gaat zaterdag de Mont Ventoux beklimmen met de fiets.het word georganiseerd door de kanker stichting.We zitten op de camping in
    Vaison la Romaine.misschien komen jullie wel in de buurt ?.
    Wat een probleem dat je de paspoorten vergeten waren,weer helemaal terug.Ook toevallig dat je het telefoon nummer van het hotel nog had.het is voor jullie hart werken in de bergen ,nou petje af hoor.Verder goeie reis
    Groetjes John en Els

• 13 September 2015 - 22:46

Robert:

tja.. Daar moet je wel voor terug.. Kleren kan je nog eens laten liggen ;)

Hopelijk morgen een mooiere dag met minder wind. Zijn jullie bij de km stand de heen en terug meters niet vergeten mee te tellen? ;)

• 13 September 2015 - 22:53

Corry:

Zag op het nieuws inderdaad de wateroverlast. Gelukkig dat jullie er niet veel last van hadden. Je hoofd niet gebruiken is je benen gebruiken ;)) Alles is weer goed gekomen, morgen weer een dag. Fijne reis verder. Kus

• 14 September 2015 - 08:30

Goris:

Petje af voor Marianne en de Koploper. Verstandige beslissing, om de route over het trein traject te mijden. Vooral die tunnels kunnen onaangename verrassingen opleveren. Ik hoop dat dit barre weer bij jullie nu ff wegblijft. Goede reis gewenst.

• 14 September 2015 - 09:44

Jos En Anja:

Achteraf een mooi verhaal, maar op het moment zelf zullen jullie wel gehaald hebben. Ook de klim van 10% over doen zal pijn gedaan hebben.

• 14 September 2015 - 15:31

Thea:

net terug uit de ardeche,ook prachtig wel met de auto!!!
    ik vind jullie kanjers