De kop is eraf - Reisverslag uit Gulpen, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Gulpen, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

09 Augustus 2017 | Nederland, Gulpen

Vandaag de geboortedag van onze zoon Robert. Toen ook een mooie dag.
Vanmorgen niet zoals gedacht op de fiets vanuit huis.
Wegens spoorwerkzaamheden moest de reis worden aangepast. Gelukkig hadden we gisteravond nog gekeken hoe de treinverbindingen waren, anders....
Onze vrienden brachten ons tot Eindhoven en vandaar zijn we op de fiets naar NS Centraal Station gereden voor de trein naar Maastricht. Daar kwamen we om 13.30 uur aan.
Bij de Onze Lieve Vrouwekerk hebben we onze stempel gekregen. Hier werd uitleg gevraagd hoe we onze reis gingen maken. Ja, het stempel krijg je niet zo snel.
Buiten op het Onze Lieve Vrouweplein staan concertmuzikanten een optreden te verzorgen. Sommige toeschouwers vinden het treurmuziek, anderen waarderen de inspanningen van de mannen en vrouwen en blijven staan om te luisteren. Het is mooi weer om even een rustmoment te nemen.
Vanuit Maastricht gaat onze route via de Bemelerberg, en we mogen 11% klimmen. Het is heel goed te doen en we komen goed boven. Langs de Molen op plateau van Margraten. Niet over de weg langs "de boom". Voor sommigen welbekend.
Het landschap is fraai, glooiend met akkerbouw. Sommige weides met koeien. Enkele buizerds "hangen" in de lucht.
Net voor we Gulpen bereiken is er een monument ter herinnering aan bombardement van 27 november 1941 in de 2e wereldoorlog, "Heezel" genaamd. Van hieruit kan je de Gulperberg zien met zijn monument.
Rond 16.15 uur komen we in Gulpen aan en drinken op zonnig terras een kop thee.
Bij het weggaan heeft Koploper even de schrik van zijn leven. Hij heeft een lekke voorband. Hoe kan dat? In al die jaren vanaf 2006 dat wij fietsen is dit nog nooit gebeurt.
Gelukkig heeft Gulpen een fietsenmaker en de band wordt gerepareerd.
De overnachting is bij Vrienden op de Fiets in de Watermolen. Een mooie locatie met de mogelijkheid voor een maaltijd. Dus niet ver zoeken voor het diner.
Vandaag een kleine 20 kilometer gefietst, het begin is gemaakt van onze route naar Rome. Veel zon, beetje sluierbewolking en 20 graden.

• 09 Augustus 2017 - 22:20

Jan V Eijken:

Corry en Kees .

De kop is er idd af en wens jullie nog een heel mooie tocht naar Rome.

• 10 Augustus 2017 - 08:03

Rudolf:

fijne vakantie en veel veilige kilometers

• 10 Augustus 2017 - 08:04

André G:

Een goed begin ... Zelfs de NS en een lekke band hebben jullie al doorstaan. Dat kan alleen nog maar beter gaan. Fijne en veilige reis verder.

• 10 Augustus 2017 - 08:47

Robert:

Veel succes met jullie tocht naar Rome! kleine lekkeband mag de pret niet drukken.. ;)

• 10 Augustus 2017 - 08:57

Janny Schaap-de Graaf:

Een Gezegende reis toegewenst samen! Leuk om jullie weer te mogen volgen, geniet er van. Groetjes van ons

• 10 Augustus 2017 - 09:29

Martin:

Geniet van jullie tocht. Dan genieten wij van jullie verhalen.

• 10 Augustus 2017 - 09:51

Jan Kruysifix:

Een mooi begin van een spannend boek, veel plezier en succes!

• 10 Augustus 2017 - 10:27

Jura Vanzwoll:

Hoi Corry, Kees,

De kop is eraf. Altijd spannend zo'n eerste dag. Gelukkig dat jullie zo slim waren om het spoor te controleren. Na de lekke band kan er niet veel meer misgaan. Het weer is prima en de stemming zit er goed in. Houden zo ! Ik zal met veel plezier jullie reis + avonturen volgen.

Mvg.

Jura

• 10 Augustus 2017 - 14:09

Leny En Doom:

Hoi Corry en Kees,
    De kop er af. We zien uit naar de staart en wat daar tussen zit. Goeie reis!

• 10 Augustus 2017 - 14:52

Marcella:

Hi Corry en Kees,

Heel veel plezier en een goeie reis. Ik kijk al weer uit naar jullie reisverslagen.

• 10 Augustus 2017 - 15:20

Jaap En Anneke:

Succes met de fietstocht; we volgen met interesse jullie verrichtingen.

• 10 Augustus 2017 - 15:49

Tanja:

Hoi Marianne en Koploper,
    Felicitatie met de zoon. Goede reis. Pannenkoeken zien eruit om jaloers op te worden.
    Goede nachtrust met weinig spierpijn.
    Slaap lekker. tot morgen.

• 13 Augustus 2017 - 08:04

Dukcky:

bedankt voor jullie kaart dat doet ons goed .MetGoof gaat het de goede kant op maar het is nog een lange weg.Enwe hopen dat we samen mogen gaan verhuizen Liefs Goof en Ducky