Thuis - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

18 Maart 2020 | Spanje, Málaga

De laatste dagen in Malaga waren vreemd. Alleen naar buiten om boodschappen te doen. Je mocht alleen op straat komen als je gegronde reden had, zoals boodschappen doen. Bij de bakker brood kopen en een kop koffie, wel meenemen, nergens binnen zitten. Boodschappen doen werd toegestaan, mits je de kortste route liep. Zo niet? Je werd zo op "de bon" geslingerd. Maandag terwijl we even op een bankje zitten bij de haven, net onze koffie opgedronken. Politiecontrole.
"Wat bent u aan het doen?".
Wij: "Even genieten van de zon".
"Ziet u nog meer mensen hier op straat?
Wij: "Ja, jullie".
"Maar wij zijn aan t werk"!
Wij: "Wij genieten van de zon".
"Dan is dat nu voorbij, u gaat terug naar uw verblijf".
Wij: "Jammer".
We gaan natuurlijk terug naar ons appartement, met de boodschappen.
Gelukkig hebben we een dakterras waar we buiten kunnen zitten, alleen het uitzicht is......de gevel van de overburen.

Vanmorgen wakker worden van het alarm. Vandaag reizen we naar huis. Er rijden minder bussen, dus we lopen naar het metrostation. Op zich fijn, want je bent in beweging. Bijna of geen verkeer, de stoplichten werken, maar hebben bijna geen functie. Met de trein naar het vliegveld, een korte rit. Op het vliegveld weinig of geen mensen. Veel controle, een meter afstand van elkaar houden. Personeel met handschoenen en mondkapjes. Wij moeten handschoenen dragen. Er zijn alleen flesjes drinken te koop uit de automaat.
We lezen in de laatste mail van Transavia dat morgen de laatste vlucht wordt gemaakt vanuit Malaga. We gaan op tijd terug.
De vlucht met kleine turbulentie en wind mee, brengt ons snel in Amsterdam terug. We zijn beiden opgelucht dat we in ons land zijn geland. Op het vliegveld zien we veel vliegtuigen aan de kant staan, weinig beweging van personeel. De aankomsthal ziet er verlaten uit.
Met de trein en bus reizen we verder naar Flakkee. Met de bus krijgen we gratis vervoer, vast omdat we pelgrims zijn.
Voor we naar huis wandelen halen we onze boodschappen.
De komende 2 weken hebben we geen rechtstreeks persoonlijk contact uit voorzorg. Gelukkig kunnen we in Nederland wel wandelen of fietsen, dus we "mogen" nog buiten.
Nu even alles verwerken wat we hebben meegemaakt en dan......?
Op naar........een nieuwe Camino of vervolg?

Echt bezinnen,
Een plan?
Dat kan?
Bezinnen,
en dan beginnen.

Verdere informatie over de reis bij: corryenkees@gmail.com

• 18 Maart 2020 - 22:27

Hugo:

W E L K O M T H U I S !!!

• 18 Maart 2020 - 22:30

André Groenendijk:

Fijn dat jullie weer veilig op de basis zijn. Vreemd en abrupt einde van jullie Camino. De foto’s vertonen bijna surrealistische beelden. Hopelijk breken er weer snel betere tijden aan en kunnen jullie gaan nadenken over nieuwe avonturen. Ik kijk er nu al naar uit.

• 18 Maart 2020 - 22:32

Hans Van Oostenbrugge :

Lijkt me toch een geruststelling om weer 'veilig thuis te zijn.Al is het wel zo dat we hier nog in de aanloop fase zitten. Gelukkig wordt het weer wat beter, naar buiten kan hier nog steeds. Dank voor jullie boeiende verhalen en mooie foto's!

• 18 Maart 2020 - 22:33

Jan Baks:

Welkom thuis op ons eiland

• 18 Maart 2020 - 22:48

Theo En Willemien:

Zo ongelooflijk blij dat jullie weer in Nederland zijn!
    Bijna geen woorden voor .....

Wat hebben jullie veel meegemaakt.
    En nu de tijd nemen om eerst samen dit alles te verwerken en we hopen dat jullie goed gezond blijven en over een tijd weer deze reis voort kunnen zetten of een vervolgreis kunnen maken.
    Want "moed verliezen is alles verliezen"!
    En dat willen wij niet en niemand niet!

• 18 Maart 2020 - 23:10

Adri De Ruijter:

Gelukkig weer "veilig" terug in Nederland. Natuurlijk een tegenvaller dat het zo moet eindigen, maar nog geluk dat jullie op tijd konden vliegen. Je hebt 2 weken om bij te komen van de schrik. Plannen voor een volgende "expeditie" zullen ongetwijfeld weer boven komen borrelen. Groetjes, Adri

• 19 Maart 2020 - 00:19

Margreet:

Bizar he, net alsof je in een vreemde film meespeelt...
    fijn dat jullie op tijd weer thuis zijn.
    Kom lekker tot rust, en dan weer nieuwe plannen maken!
    Groeten van Cor en Margreet.

• 19 Maart 2020 - 07:56

Jan:

Welkom thuis Kees en Corry.

• 19 Maart 2020 - 07:56

Wim Klepper:

Welkom thuis voor jullie en naar we hopen in goede gezondheid, de laatste foto’s geven goed weer hoe de toestand ervoor staat in de wereld, wat een onwerkelijke beelden.
    Groetjes Wim en Cobie

• 19 Maart 2020 - 09:09

Jovanka En Janco:

Gelukkig weer veilig in NL. Ach veilig...waar ben je nu nog veilig. Het is bizar allemaal. Maar voordeel is...hier mag je wel buiten zitten, wandelen, fietsen...nog wel.
    Nu bijkomen en weer nieuwe plannen maken voor de volgende keer!

• 19 Maart 2020 - 09:11

Arend Brinkman:

Gelukkig weer thuis.

• 19 Maart 2020 - 09:25

Jeannette:

Wat een vreemd einde, maar gelukkig wel thuis! X jeannette

• 19 Maart 2020 - 09:26

Jos:

Fijn dat jullie weer thuis zijn.

• 19 Maart 2020 - 09:36

Leo Huijsen:

Welkom thuus!. Bedangkt voor juulles ervaeringen. Ik haw meegenoote. Tot de volgende reis. Groete,Leo.

• 19 Maart 2020 - 11:22

De Bienefeltjes:

Heel fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! We hebben met plezier jullie gevolgd en al kunnen we niet overzien wat iedereen nog te wachten staat hopen en maken we er het beste van.Je bent nu wel akelig gauw klaar met je boekje. Sterkte voor jullie en iedereen!!!!!
    Hartelijke groet,
    Bram en Frouke Bienefelt.

• 19 Maart 2020 - 11:25

Pieter:

Jammer dat het zo gelopen is, maar gelukkig gezond weer thuis.

• 19 Maart 2020 - 11:37

John:

Welkom thuis.
    Hopelijk volgend jaar beter.
    Groetjes John

• 19 Maart 2020 - 11:50

Alan:

Goed dat jullie veilig thuis zijn. Jammer dat het allemaal zo gelopen is, maar toch nog genoten, hoop ik. Wij hebben ook het een en ander af moeten zeggen. Vrees dat het voorlopig ook niet goed komt.
    Groetjes

• 19 Maart 2020 - 12:11

Marga En John:

Lieve Corry en Kees.
    Wij hebben heel vaak aan jullie gedacht.
    Gelukkig weer thuis. Heel jammer dat
    Het zo is afgelopen. Veel succes weer thuis en sterkte
    In deze strijd.
    Lieve groetjes van John en Marga.

• 19 Maart 2020 - 17:02

Jaap C:

Gelukkig weer gezond en wel thuis. Hier heerst nog vrijheid om de paden op de lanen in te gaan, maar wie weet hoe lang dit nog zal duren.

Vanmiddag een groep kramsvogels gezien, zou dat kunnen Kees of zal bij mij het corona-virus op de ogen geslagen hebben.

• 19 Maart 2020 - 19:05

Jaap En Anneke:

Enerzijds jammer dat jullie je reis moesten afbreken, maar anderijds goed dat jullie weer op je thuisbasis zijn.

• 19 Maart 2020 - 20:38

Jura Van Zwoll:

Hoi Corry, Kees,

Heel erg jammer van de onderbroken reis, maar hartstikke goed dat jullie weer veilig thuis zijn. De komende dagen schijnt het zonnetje. Ga lekker fietsen of wandelen en probeer zo de laatste onprettige dagen een beetje te vergeten. Helaas houdt het coronavirus Nederland ook in zijn greep, wel niet zo erg als in Spanje ,
    maar toch...….
    In 2021 : Nieuw kansen !!

Mvg.

Jura

• 19 Maart 2020 - 21:15

Krijn En Clarie:

welkom thuis.

• 20 Maart 2020 - 21:22

Tanja:

Dat was een korte maar heftige vakantie.
    Deze wordt echt nooit vergeten,
    Fijn dat jullie veilig terug zijn.
    Nu zorgen dat het virus je hier niet te pakken krijgt.
    volg de instructies op en het wordt gewoon ḧuisarrest.

• 29 Maart 2020 - 17:02

Wiebe:

Beetje laat , maar toch nog welkom thuis , hartelijke groet