Geen plaats in de herberg - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Geen plaats in de herberg - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Geen plaats in de herberg

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

21 Mei 2006 | Frankrijk, Compiègne

Zaterdag 20 mei 2006
Tja, dit is nu zo'n dag. Heel Cambrai huilt bij ons vertrek. Maar als we buitenaf rijden is alles nog steeds nat en blijkt het gewoon regen te zijn. Ook al gewoon is de buitengewoon straffe tegenwind. Soms worden we haast van de weg geblazen. Rond 11 uur bereiken we de bron van de Schelde. De tocht langs de Schelde is al met al een bovennatuurlijke sensatie geworden, want het verschil tussen in en naast die rivier rijden was nauwelijks merkbaar.
Rond kwart voor 2 zijn we net voorbij St. Quentin. Met Piet Sieling gaat dat een stuk sneller tijdens de Roparun.
De wind met harde zwiepers en een fikse bui doen ons vluchten naar de warmte en gezelligheid van een bushokje. 55,5 km. We moeten verder en na 95,9 km (12,1 km p/u)arriveren we in Noyon. We zoeken naar een slaapplaats, maar er is geen plaats in de herberg! We kijken nog uit naar een stal met wat schapen en zo, maar ... ook vol.
Na 1 uur zoeken, gaan we door. Echt genieten is er nu even niet bij; bomen en takken bedekken de weg.
We harken door tot Compiegne, alwaar we aankomen na 126,8 zware kilometers. Om half 10 hebben we een hotel gevonden. We moeten nog eten, maar ja, dit is Frankrijk en de keuken is nog open. Het mysterieuze gevoel van deze tocht, bevindt zich op dit moment vooral in onze benen. We moeten dus goed uitrusten en in de hoop dat we morgen weer vele bushokjes mogen tegenkomen, proberen we gauw in slaap te komen.

• 21 Mei 2006 - 07:39

C&A:

Tjonge,dit is nu dus een echte Pelgrimage!Respect hoor! We hopen dat het nu verder echt "voor" de wind zal gaan met jullie.

• 21 Mei 2006 - 08:54

Anja Hardus:

ongeveer de zelfde berichten van jos gehad, zij hadden alleen meer geluk met het vinden van een slaapplaats. ik hoop dat de benen het weer doen!!!!

• 21 Mei 2006 - 10:30

Linea:

hey. nou ik wil heel graag ander werk en ik ben opzoek naar een klein gaatje in de markt. maar jullie hebben het voor me beschreven. een beetje aangenamere bushokjes.. laat me weten wat er nodig is. denk bijvoorbeeld aan, terrasverwarmers, kussens, geestelijke afbeeldingen of gewoon een tv met teletekst. laat het me weten ik ga vast aan de slag. xx

• 21 Mei 2006 - 12:11

Wilma En Adrie Bolleman:

Jullie hebben het wel erg beroerd getroffen met het weer zeg! Maar ontberingen tijdens de tocht zijn een verrijking voor het innerlijk en brengen jullie een stap dichter bij het "Licht" , zo menen wij uit de achtergrond informatie op jullie site op te maken. Toch hopen wij voor jullie dat het weer wat meer mee gaat werken om jullie prachtige reis wat te veraangenamen. Goede reis verder.

• 21 Mei 2006 - 15:20

Annelies.:

wat een pech: met zulk weer! maar het kan nu alleen nog beter worden...

• 21 Mei 2006 - 18:50

Arie En Evelien:

CenK,
    Inspirerend om jullie zwemtocht naar het sterrenveld te volgen.
    We leven erg mee met jullie!!!

• 21 Mei 2006 - 20:44

André:

Heel leuk jullie zo te volgen!
    Jullie rijden richting de hogere temperaturen en na regen komt zonneschijn....dus het wordt alleen (hopelijk snel) maar beter!
    Goede reis verder.