In het spoor van de monniken...aan de drank! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu In het spoor van de monniken...aan de drank! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

In het spoor van de monniken...aan de drank!

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

30 Mei 2006 | Frankrijk, Parijs

Dinsdag 30 mei 2006
We staan, zoals gebruikelijk, om 7 uur op. De eerste omwentelingen van de pedalen beginnen om half 9. Deze morgen vertrekken we met zon, maar later wordt het bewolkt. Het is 17 graden. Na de Perigord rijden we nu in de streek van de Dordogne. Toch moeten we soms flink klimmen en de afdalingen zijn best wel koud. Alweer fraaie bloemen: Brunel, Hengel, Tijm en ... Jacobskruiskruid!
De vergezichten zijn ook hier adembenemend. We worden haast bedwelmd door de geur van Jasmijn, Kamperfoelie en de opslagplaatsen van de wijn, want we rijden dwars door allerlei beroemde wijngaarden. Ontelbare vlinders zijn hier op af gekomen: Bruine Zandoogjes, Bruine Beer (de vlinder, dus!) en veel Witjes. Opvallend is ook de aanwezigheid van diverse heide-soorten. Het Kluwenklokje staat er fraai bij.
Rond 4 uur houden we het voor gezien. We zijn in St. Emilion en hebben 72.5 km afgelegd (13.9 gem). Een korte tocht werd toch langer, omdat we twee keer niet goed opgelet hebben. Nietes!! ..... Het kwam niet door de wijn. Nou, dan geloven jullie zeker ook niet, dat we een Rode Wouw gezien hebben?
We geven toe dat de fles hier, bij ons onderkomen op de camping, nu wel voor ons staat. We nemen de tijd om uit te rusten. En veel later (Och, zo laat nou ook weer niet, we liggen meestal rond 10 uur plat), gaan we slapen in de hoop, dat we morgen de kracht zullen hebben om de fles te laten staan.

• 30 Mei 2006 - 20:29

Corry En Dick:

Ja, daar konden we op wachten natuurlijk! Nu komt de ware geest uit de fles. Pelgrimstocht, he?? Wij begrijpen nu ook beter waar jullie de brandstof vandaan haalden om al zo ver te komen. St. Emilion, Bergerac en dan is Bordeaux ook dichtbij. Maar pas op, jullie moeten nog een stukje, hoor. Sterkte!

• 31 Mei 2006 - 07:14

Kees Van Dam:

Beste mensen, ik wordt hier stil van !!, en dat komt niet zo veel voor.
    Grote waardering voor deze onderneming. Heel leuk om zo mee te lezen te kijken met jullie.
    Ik wens jullie veel mooi weer toe, veel mooi natuurschoon en een fijne tocht!!

groeten
    Kees van Dam.

• 31 Mei 2006 - 11:53

Lyanne:

Wauw, mooie foto! :) Daar zou ik ook wel willen fietsen...een uurtje dan hè, geen hele dagen ;) Kus! P.S. Op rode wijn kan je toch prima fietsen?! Op naar Bordeaux!

• 31 Mei 2006 - 14:05

Sigrid En Jacolien:

Wat gaan jullie goed zeg, echt fantastisch. Wij hadden die fiets al lang in het gras gegooid. En wat een originele lunchplekken hebben jullie. Een idee voor de Zernikeweg??? Nog heel veel succes en heel veel zonneschijn. We blijven jullie volgen.

groetjes,
    Sigrid en Jacolien

• 31 Mei 2006 - 17:43

Pie, Jacqueline/Hans:

Ha kanjers. Wat een geweldige prestatie!!
    Veel succes en we blijven jullie volgen!

• 31 Mei 2006 - 19:31

Peet&Dréa:

Nou, daar drinken wij ook even op hoor!
    Veel plezier verder!
    Groetjes van ons hier....

• 01 Juni 2006 - 07:25

Robert:

bier, wijn, champagne etc..
    lijkt meer op een kroegentocht... nu weet ik waarom jullie op de fiets zijn.. met de auto mag 1 van de 2 natuurlijk niet meer rijden.. :P

Al die verhalen over verloren sleutels, veermannen die de verkeerde weg wijzen, etc. geloven we nu natuurlijk niet meer :p