Zware slagzij - Reisverslag uit Arcachon, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Zware slagzij - Reisverslag uit Arcachon, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Zware slagzij

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

23 Mei 2007 | Frankrijk, Arcachon

Woensdag 23 mei 2007
Goed weer. 25 graden.
We ontbeten al fietsend. Dat was gelijk kilometers maken, dus. Na een tijdje dronken we een kop koffie in de saloon die zo uit het Wilde Westen leek te komen. Binnen leek het of het spookte. Op de balken broedden de Boerenzwaluw en de Gekraagde Roodstaart met drie jongen. Verder was het vooral rustig. Het seizoen moest nog duidelijk beginnen.
We reden steeds door het bos. Veel Vinken, Putters, Groenlingen en de Groene Specht "lachte" de hele route. Uit deze bossen wordt jaarlijks 15.000 liter hars gewonnen. We schrokken van een ree. We zagen konijnen en omgewoelde plekken, die wezen op wilde zwijnen. Ook een Hagedis kruiste ons pad.
Het pad door het bos was vrij moeilijk. Veel klimmetjes, haarspeldbochten en gemeen vals plat en her en der zaten putten in de weg.
We naderden een fietser te voet met rugzak en bepakte fiets. Pelgrim? Het pad was smal en toen wij passeerden viel de man om! Wij wilden hem oprapen, maar dat vond hij niet goed. Hij rook wel sterk naar wijn en zo te zien aan zijn armen, was hij al vaker gevallen. Tja, warmte en rode wijn gaan niet samen. We ontmoetten ook nog twee fietsers die de pelgrimsroute terug deden.
In Cap Ferret stopten we om te lunchen. Dat was na 44 kilometer. De boot, die we daar zouden nemen, zou pas om twee uur overvaren, dus we hadden een rustperiode. De boot ging pas om half 3. Ook de overtocht duurde langer dan aangegeven werd. Nou, dan hadden we net zo goed om de zeeinham heen kunnen fietsen. Het varen was wel de moeite waard. Mooie Zilverreigers en Visdieven.
De boot ging aardig te keer en maakte net zo veel slagzij als de aangeschoten "fietser".
's Avonds volgden we het "drank"voorbeeld van de omgevallen reiziger, maar wij hadden gezorgd, dat het fietsgedeelte er al op zat.
We hebben nu Arcachon bereikt na ruim 50 kilometer fietsen en 15 kilometer varen. Deze plaats ligt aan het Bassin d'Arcachon. Het is hier ontzettend toeristisch. We gaan dus maar gauw slapen om morgen snel verder
te kunnen.

• 23 Mei 2007 - 21:04

Corry:

Ja,ja pas maar op met al die wijngaarden in de buurt. Maar hoe zit het trouwens met de kwaliteit van de bushokjes daar??Het is nu zo lekker om te fietsen dat zelfs het ontbijt op de fiets wordt genutttigd, duidelijk geen behoefte aan een comfortabel bushokje.