Niemand weet, niemand weet dat ik Rapunzel heet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Niemand weet, niemand weet dat ik Rapunzel heet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Niemand weet, niemand weet dat ik Rapunzel heet

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

21 Mei 2006 | Frankrijk, Parijs

Zondag 21 mei 2006
In Compiegne was er een feestje bij de kerk, het feest van Jeanne d'Arc. Iedereen was prachtig gekleed, van jong tot 80+. We kregen een stempel van meneer pastoor. Toen bestegen we onze (roestige) stalen rossen. Uiteraard regende het bij de start, maar later werd het wat beter, alhoewel de wind onveranderd tegen was. Deze keer hadden we tijd om ons heen te kijken. We hadden ook tijd voor planten. Diverse Wikke-soorten, Rapunzel, Ooievaarsbek, Zilverschoon, etc. De klimmetjes komen er nu ook aan. Drie heuvels van 7%, twee van 2 km en 1 van 3 km. Warmdraaien (?) voor de Pyreneeen? Het landschap lijkt veel op Zuid-Limburg, alleen 20x langer. Net voor de regen waren we binnen. En het was zeker net op tijd, want er brak een noodweer van bijna 2 uur uit.
We vonden een overnachtingsadres in St. Genevieve net voor Meru. Binnen mogen we douchen, het eten moeten we zelf verzorgen (pasta) en slapen kunnen we in een soort uitbouwtje (serre). We hebben 63.5 km afgelegd met een gemiddelde van 12,2 p/u.
Straks gaan we slapen in de hoop dat we na de Rapunzel ook het bloeiende Repelsteeltje zullen ontdekken.

• 21 Mei 2006 - 21:23

Corry En Dick:

Kijk, nu wordt het interessant. Eindelijk tijd voor planten. Ga zo door! Blijf vooral zoeken naar de Klimop, want de heuvels en later de bergen schijnen vreselijk te zijn. We hopen dat de wind wat afneemt of uit een andere hoek gaat waaien. Alhoewel, hier binnen, hebben we nergens last van. Groeten van bij de centrale verwarming.

• 22 Mei 2006 - 07:40

Anja:

BEDEVAARTGANGERS krijgen altijd kracht naar kruis en waarlijk ,eenmaal thuis geeft zelfs de natste of stormachtigste dag een warm gevoel!!!!!!

• 22 Mei 2006 - 09:25

Lyanne:

Volhouden he! ondanks al de tegenwind en hoeveelheid regen. Misschien is het niet onverstandig even een rustdag in te lassen, voor de gewrichtjes, die hebben het nu zwaar te verduren.. =\ ook gaat het niet goed met het gemiddelde ;-) Denk eraan; je fiets het mooie weer tegemoet. Dikke kus!

• 22 Mei 2006 - 11:36

André G.:

Dat gaat de goede kant op. Hopelijk waait de wind de komende tijd uit een gunstiger richting!
    Wie van jullie rijdt er in de bolletjestrui na al die beklimmingen??

Groetjes aan het repelsteeltje.

• 22 Mei 2006 - 13:20

Robert:

Poeh poeh.. het weer zit niet echt mee.. maar goed je gaat er vanzelf aan wennen :p nog tot vrijdag regen... daarna iets beter maar dat hadden jullie ook al vast in de krant gezien..

Veel fiets 'plezier' nog!!

• 22 Mei 2006 - 17:13

Anne En Wim:

Met flink tegenwind kom je er ook alleen wat later.Nog veel plezier en succes !!!!!
    groetjes je broertje en nichtje

• 22 Mei 2006 - 17:47

Ella De Schipper:

dapper hoor zoals jullie bezig zijn met de weergoden. annelies was bij ons, gaf jullie site door. hartstikke goed. veel succes

• 22 Mei 2006 - 19:20

Jeannette:

Hoi bikkels,
    Wat zijn jullie al ver! Tsja, wind en regen. Nog "even" volhouden maar. Bedankt voor jullie kaart, wij hebben hier de verjaardagen achter de rug (inderdaad ook vooral in de regen).
    We blijven jullie volgen.
    Lieve groeten uit Oostzaan.

• 22 Mei 2006 - 19:44

Goof En Ducky:

Hoi het gaat goed met jullie wat een leuke berichtjes doen jullie wel op tijd rusten we volgen jullie wel via de computer lekker bij de kachel ha ha groetjes.