Hoe sterk is de eenzame fietser? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Hoe sterk is de eenzame fietser? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Hoe sterk is de eenzame fietser?

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

24 Mei 2006 | Frankrijk, Parijs

Ah, strakblauw is de lucht. En zo fietsen we zeker 1 uur. Maar ja, dan is het gebeurd. Bewolkt en weer buien. Linea zou goede zaken doen met haar bushokjes nieuwe stijl. Ook de windmolens maken vandaag weer flinke winst. De wind is pal tegen en steeds klinkt een lied van Boudewijn de Groot door ons hoofd. Hoe heet dat ook al weer?
Maar ... de berm is wederom prachtig. Robertskruid, Nagelkruid, Purperorchis, Silene, Morgenster, Biggekruid, Kromhals, Nachtorchis!, Echte Koekoeksbloem, Stinkende Ballote en Stinkende Gouwe en natuurlijk Vergeet-mij-nietjes. Om het eerlijk te zeggen,deze dag valt ons echt mee. Misschien komt dat ook, omdat we voortdurend gehaasd worden. Op de akkers lopen veel hazen. Ze ruiken ons niet door de wind. Alleen ze lopen de verkeerde kant op en het tempo is ook niet, zoals afgesproken. Het lijken wel Jos Hermens-hazen. Die gaan ook hun eigen gang.
Het landschap is glooiend tussen de 100 en 300 meter. Later op de dag fietsen we op en neer langs de Loire. Soms steil, maar het is goed te doen. Het is hier zeer fraai en je struikelt over de kastelen!
Uiteindelijk komen we uit bij Freteval in de buurt van Moree. We hebben 96.6 km afgelegd met een gemiddelde van 13.7 km p/u.
Wij komen aan op een camping met chalet. St. Jacques zorgt maar goed voor ons. We maken vanavond ons eigen potje en daarom moeten we wel even boodschappen doen. Dat doen we zonder bagage en dat fietst uitstekend! Ons voorstel is dan ook, dat anderen onze bagage meenemen, zodat wij rustig kunnen fietsen. Soms rijden andere pelgrims in een camper, ja. En met een meerijdende camper zijn we ook steeds verzekerd van een slaapplaats, ja. Niet verkeerd, ja. Liefhebbers??
We kunnen onze ogen niet meer open houden. We gaan plat. De kikkers kwaken. Morgen op naar Tours. En we hopen lekker in slaap te vallen (Welterusten, meneer de president) met de hoop dat we morgen gehaasd zullen worden door haas Lance Armstrong.

• 25 Mei 2006 - 10:13

Corry En Dick:

Wat een leuke Blokhut, zijn wij nou precies naar op zoek voor in de nieuwe tuin, leuke veranda met afdakje en zo blijkt, kun je er ook nog iemand in laten eten en slapen, kunnen we dus gelijk verhuren. Goed idee!!!

• 25 Mei 2006 - 14:31

Lyanne:

Wat een lief klein huisje! Lekker knus. :)Hopen dat jullie nog meer van deze knusse huisjes vinden onderweg. Kus

• 28 Mei 2006 - 17:38

D. V/d Groef:

kees pas op he voor je het weet ben je weer aan het klussen bij je zwager groetjes en veel succes
    met jullie tocht