Terug bij Af. - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Terug bij Af. - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Terug bij Af.

Door: CenK

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

25 September 2015 | Nederland, Middelharnis

De wekker niet gezet, eerst bijkomen van de dag ervoor. Woensdagmorgen rond de klok van 10.00 uur ging er een trein van Girona naar Portbou. Vanuit die plaats, was ons verteld, ging er een trein verder omhoog richting Nederland. De trein stopte wel in Portbou maar ging ook verder naar Cerbère (Fr.). Dat was het punt waar wij de verdere opstap konden regelen naar huis terug. Twee uur wachten voordat er een andere trein kwam. Die tijd benut om te eten, dat heeft een mens ook nodig.
De route van Girona per trein is schitterend. Een berg? De trein gaat door de tunnel, geen klim van 8 % of meer. We zien waar we hebben gefietst. De wegen? We weten wel hoe die lopen. Omgeving landelijk met heuvellandschap. Dan opeens zicht op de Middellandse Zee, bij Portbou met zijn fraaie baai en de "heuvels" aan beide kanten.
De trein van Cerbère naar Lyon, bekend gebied. Langs de "zoutmeren" bij Narbonne met de grote wijngaarden, Côte de Roussillon. Sète en Béziers met de neuf ecluses en de omgeving! Streek waar we 10 jaar geleden met Albert, Clémence en Lundy waren. Toen ook in deze periode van dat jaar.
Arriveren in Lyon om 21.40 uur. Nu nog zoeken naar een overnachting. We krijgen hulp van een jongeman, student. Hij fietst ons voor door de stad en vraagt bij deze en gene waar iets kan zijn. 's Nachts rond 1.00 uur nemen we afscheid van elkaar. Hij gaat naar zijn eigen kamer. Wij eerst nog wat eten, een pizza, voor we vannacht gaan slapen. Donderdagmorgen om 7.35 uur gaat er een trein van Lyon naar Belfort. Deze moeten we hebben.
Na een vermoeiende nacht hebben we de bewuste trein van 7.35 uur. Deze dag zitten we meer IN de trein dan Op de fiets. Overstap in Belfort naar Mulhouse. Vandaar de trein naar Bruxelles.
Deze dag zien we veel landschappen aan ons voorbij gaan waar we eerder doorheen hebben gefietst. De bladeren kleuren al bruin. Toch valt het op dat de bomen nu langer "groen" zijn dan vorig jaar. De regen, natte maand, zal hier vast mee te maken hebben.
Wijngaarden, glooiend landschap, grote velden voor mais, tarwe en bossen. We genieten ervan om het landschap nu "weer te zien".
We komen rond 20.30 uur aan in Bruxelles. Vinden met hulp van station medewerker de uitgang van het station. Met de fiets is dit toch lastiger, zeker als de lift niet werkt. Vinden onderkomen op 200 m. van station!!
Vrijdagmorgen, na een goed ontbijt weer met de trein. Bruxelles-Roosendaal.
Voor een treinreis een klein "stukje" onderweg maar per fiets twee dagen.
Rond de klok van 11.00 uur arriveren we op station Roosendaal. Alleen nu belemmeren "poortjes" onze uitgang. We kunnen er niet uit!! Met hulp, ja alweer, gaan ALLE poorten open!!
Om al deze belevenissen goed te verwerken eerst een koffiestop. En het moet gezegd: "de koffie smaakt heerlijk".
De thuisreis gestart om 12.00 uur. Lekker fietsend in korte broek, de zon schijnt tenslotte. Volgens lokale bevolking: "de eerste zon in dagen".
In Steenbergen, een bankje in de zon bij de kerk. Hier houden we onze eetstop.
Meer bewolking en ook de wind steekt op. Dat wordt dus toch weer "buffelen" tegenwind straks. We fietsen langs landbouwgebieden. Ook hier boerderijen met varkensteelt. Alleen zijn de boerderijen hier fraaier en zien er schoner uit.
Met tegenwind via de Philipsdam naar Flakkee. Het lijkt alsof de wind niet wil dat we thuiskomen.
Aangekomen bij Corry rond 15.45 uur. Waar we een warm welkom kregen. Anders dan eerdere jaren maar met dezelfde warmte en liefde als daarvoor. En met een heerlijke gouden Carolus (de favoriet van Dick) en maaltijd. Hiervoor zouden we alleen al vaker willen fietsen.

Vandaag 48 km, 15 gemiddeld, 76 klimmeters.
30 km in deze dagen nog extra tussen door, zoeken overnachting etc.

Na het vinden van en slapen in 30 verschillende bedden, NU in ons eigen bed. Zullen we lekker slapen??
En wij morgen gezond weer op!

Voor iedereen: "Fijn Weekend".

• 26 September 2015 - 06:00

Jannie:

Hallo Kees en Corry,

Welkom weer thuis.
    Bedankt voor de mooie verslagen en de schitterende foto's.
    Veel bewondering en respect voor wat jullie hebben gepresteerd.

Geniet weer van een fijn weekend thuis,
    groetjes,

Jannie

• 26 September 2015 - 08:10

Miranda:

Zeker weten dat jullie lekker hebben geslapen in jullie eigen bed en huis met alle comfort

• 26 September 2015 - 08:34

Rinus:

Welkom terug. Weer genoten van jullie mooie verhalen!!

• 26 September 2015 - 08:44

Goris:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Genoten van de mooie reisverhalen. Vaak met Google Earth en Streetview meegekeken `op` de Route. Oh ja, die linke oversteek op de twee rotondes bij de A75 heb ik een mooie omleiding voor. Trouwens op de Roparun route hebben we ook twee van de krengen, hoewel iets minder link. Fijn weekend CenK. We spreken mekaar nog wel.

• 26 September 2015 - 08:51

Wim & Cobie Klepper:

Fantastische verhalen,jullie zullen wel doodmoe zijn eerst maar een paar weken vakantie nemen en dan weer keihard aan het werk,veel plezier Wim

• 26 September 2015 - 08:51

Matthew:

Bedankt Kees en Corry dat ik op deze manier iedere dag van jullie prachtige reis kon meegenieten. Iedere ochtend de computer op kantoor opstarten en dan het verhaal van de vorige dag lezen, dat was nog eens een relaxt begin van de dag.

Welkom thuis!

• 26 September 2015 - 09:38

Martin:

Zoals jullie genoten van je reis, genoot ik van jullie reisverslag. Welkom thuis.

• 26 September 2015 - 09:59

Daan:

Van mij hadden jullie nog wel wat langer rond mogen fietsen, ik ga jullie reisverslag en foto`s missen.
    Groet!

• 26 September 2015 - 13:28

Tea Both:

Beste Kees en Corry, Sluit me helemaal bij de vorige schrijvers aan, bedankt voor de levendige verslagen en ook voor het meebrengen van de zon en de aangename temperaturen vanuit het zuiden. Zo is het omschakelen voor jullie ook wat aangenamer. We kijken al uit naar de verslagen die nog gaan komen.

Groet, ook van Cor,

Tea

• 26 September 2015 - 14:38

Tanja:

Vandaag gaan Koploper en Marianne uit de roulatie en wordt het weer Kees en Corry. Lieve mensen weer fijn dat jullie thuis zijn.
    Genoten van de verhalen en foto's en de belevenissen daarachter mogen we zelf invullen.
    Hoop jullie snel te zien en te spreken.
    Liefs Tanja

• 26 September 2015 - 21:12

Thea:

genoten van jullie reisverslag en de foto,s,heel bijzonder
    groetjes van thea en tot snel

• 27 September 2015 - 10:10

Anja En Jos:

Heel erg bedankt voor het delen van jullie belevenissen. We hebben er van genoten.
    Ik vind het knap dat jullie élke dag weer een verslagje hebben geschreven, ook als het die dag zwaar was geweest of nogal tegen gezeten had. Sterkte weer met het "normale" leven.
    groetjes, Jos

• 27 September 2015 - 17:03

Krootje:

Hallo Corriy en Kees
    Gelukkig weer gezond en veilig terug op Flakkee.
    Ik heb genoten van de reisverhalen en ben jaloers op jullie.
    Was ik nog maar 30 jaar jonger dan wist ik het wel.
    Ik hoop jullie nog weleens tegen te komen.
    Gr Krootje

• 27 September 2015 - 21:14

André G:

Nog een heel gedoe met de trein terug naar Pays Bas. Fijn
    om weer in jullie eigen bed te kunnen liggen. Welkom thuis en goed uitrusten! Hoewel dit natuurlijk niet aan jullie besteed is.