Dat doet ons de das om! - Reisverslag uit Bonnes, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Dat doet ons de das om! - Reisverslag uit Bonnes, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Dat doet ons de das om!

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

29 Mei 2006 | Frankrijk, Bonnes

Maandag 29 mei 2006
Na 10 uur slaap en het 5-gangen diner van gisteren (bereid door onze gastvrouw!), waren we helemaal fris om onze "barre" tocht voort te zetten. We krijgen te maken met een mals motregentje. De heuvels zijn voornamelijk tussen de 200 en 350 meter hoog. Twee uitlopers reiken tot 400 en 510 meter. Geen eenvoudig terrein voor laag- en dus platlanders. Want hier is helemaal niets vlak, zulk landschap kennen ze hier niet. Door de regen zijn de afdalingen nat en link. Oppassen, dus. We rijden mooi langs bossen en weilanden en soms graanvelden. Prachtige vergezichten zijn ons deel.
Na 40 km zijn we ter hoogte van Angouleme. We besluiten die stad te mijden. Het verkeer is al druk genoeg. Eten doen we op een gezellige locatie, jullie snappen het al ..........
Later trok de wind iets aan (zijwind en soms in de rug), werd het droog en brak zelfs de zon door. We konden met een grassprietje in de mond op onze rug in het gras liggen.
Van de planten genoten we van de Bijenorchis, het Soldaatje, de Vleugeltjesbloem, de Ratelaar en de Andoorn. Te veel om op te noemen.
Bij de vogels waren vooral de Wouw, de Buizerd, de Kiekendief en de Hop opvallend.
Daarnaast zagen we weer een Ringslang, een hert en twee Dassen! Zo, die zitten mooi in de knip.
Het geestelijke aspect van de tocht vonden we deze keer vooral in Aubeterre. We vinden daar in een rots de monolietenkerk St. Jean met hierin een graftombe van 350 na Chr.
We bemachtigen een kamer in Bonnes langs de D 17 en langs de rivier de Dronne. We hebben 95 km afgelegd met een gem. van 13.2 km p/u.
Er komt nog 1.5 km bij om te gaan eten. Maar dat rijden we zonder bagage, dus dat moet te doen zijn.
En straks als we in slaap vallen (weer 10 uur?) doen we dat in de hoop, dat we morgen zonder, maar ook met Dassen verder mogen peddelen.

• 29 Mei 2006 - 21:18

Peet&Dréa:

Nou nou, het lijkt wel een dierentuin daar!!!
    Prachtige foto's trouwens!!
    alles kits verder??
    Groetjes van ons!!

• 30 Mei 2006 - 06:19

Alan:

Hou die cijfers voor je. Als ik al denk aan 95km fietsen wordt ik al moe!!

• 30 Mei 2006 - 06:28

Anja:

wat ik allemaal niet leer van jullie!! Hopschuren in engeland- dus bier ja, maar hop als vogel? toch eens aan mijn broertje vragen! Zo langzamerhand wordt het toch een echte pelgrimstocht met het bezoeken van al die schitterende kerken!!!!

• 30 Mei 2006 - 07:10

C&A:

Jullie laten ons wel meegenieten met een mooi verslag en schitterende foto's. We zwaaien morgen wel als we overvliegen. Tenminste, als jullie niet net zitten te lunchen in een .......!

• 30 Mei 2006 - 18:51

Linea:

nou ik heb al wat schetsen gemaakt en heb verschillende opties. ik leg ze bij thuiskomst aan jullie voor. heb er voor ieder wat wils. met een openhaardje of met uitzicht op palmen. heb collages gemaakt zodat we de goede kleur en sfeer combinaties kunnen maken. natuurlijk kunnen luxe artikelen optioneel worden bijbesteld, denk aan een flatscreen of een vliegenmepper (electrisch) natuurlijk ook eventueel aangepast aan lopende evenementen denk aan een vorm van een voetbal of een wielrenners silhouet.. eventuele bestellingen kunnen gedaan worden bij lineatje@hotmail.com. deze levering kan dan gerealiseerd worden voor de herft pelgrims.

oh en natuurlijk heb ik het hier over de vernieuwing der bushokken.

x linea

• 30 Mei 2006 - 18:54

Linea:

oh en wil jullie niet teleurstellen maar natuurlijk denken jullie dat jullie veel dingen zien maar die kerken beginnen hersenschimmen te worden.. de vermoeidheid slaat toe. als dat maar niet hetzelfde geldt voor die hoeveelheid bushokken want al mijn geld zit erin... en dat is een berg want ik ben floormanager bij centerparcs..