Wij heten helaas niet Contador! - Reisverslag uit Archidona, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Wij heten helaas niet Contador! - Reisverslag uit Archidona, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Wij heten helaas niet Contador!

Door: cenk

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

15 September 2014 | Spanje, Archidona

Net als jullie moesten wij vanmorgen aan een nieuwe werkweek beginnen. Toen we om 08.30 uur aan onze tocht begonnen, was het nog frisjes (17 graden), maar dat zou ook vandaag niet zo blijven. We fietsten over een landelijke weg met, het zal jullie niet verbazen, verbazend veel olijfgaarden. Wel was het gelijk klimmen en dalen. En net als je dacht bijna boven te zijn, ging de helling gewoon verder. Dat klopte ook wel, want we hadden twee cols van 12 km met allebei een hellingspercentage van 9%. We kropen met ruim 6 km per uur naar boven, dus alle twee de hellingen kostten ons bijna twee uur ieder! We kregen er wel prachtige vergezichten voor terug, als je tenminste niet scheel van vermoeidheid de top bereikte. Gelukkig waren we na elke klim 1.5 kg lichter door het vochtverlies.
We reden langs een groot meer met een camping. Helaas zag het er daar somber uit, want onkruid had het terrein in bezit genomen. Het moest ooit een mooie camping zijn geweest. Na de stuwdam mochten we gelijk omhoog. Gelukkig zorgden enkele fraaie doorkijkjes voor wat afwisseling. We zagen prachtige krijtrotsen en volgens de info-borden moesten hier Oehoes zitten.
We dronken koffie in Villanueva de Algaidas na 30 km. De temperatuur was al 8 graden gestegen. De lucht was blauw met slechts in de verte een wolkje.
's Middags wilden de benen bijna niet meer, maar wat wil je ook, als de temperatuur snel was opgelopen tot 38 graden en daarbij waaide het vrijwel niet. De enige wind, die we voelden, maakten we zelf bij het afdalen. Hoe warmer het werd, des te harder we gingen zweten en daar hadden de Dazen op gewacht: Aanvalluh! Dus de benen zagen er binnen de kortste keren uit als gatenkazen.
Er was opvallend weinig plantengroei in de bermen. De Distels deden het nog aardig, maar voor de rest was het dor. Soms zagen we Krekels en wat Hagedissen, maar de vlinders lieten het afweten. Op de top van de laatste klim stonden windmolens, maar zelfs hier bovenop stonden ze stil. En wij ook, want de benen wilden niet meer. Wij heten helaas geen Contador. En het eten van koeien heeft alleen hem geholpen. Wij moesten het doen met 0,0000000 versterkende middelen. Trouwens, toch knap dat hij de Vuelta heeft gewonnen na zijn scheenbeenbreuk in de Tour.
We stopten na 46 km in Archidona. Eerst maar eten, want we zagen een Menu del Dia voor 8 euro! Na het eten zochten we een overnachtingsplaats en met behulp van de lokale bevolking reden we er zo op aan. Wat zijn we toch mazzelaars. Eerst maar eens opfrissen en dan een cerveza. Mag ook wel na een zware werkdag van, met de rustperiodes erbij, zeven uur.

Dick: Ach Dick, met een E-bike moeten we nog meer kilo's die bergen opsleuren en het is al zo zwaar. En trappen moeten we toch.

Vogels: Blauwe Ekster, Ekster, Hop, Bijeneter, Putter, Groenling, Buizerd, Torenvalk, Rode Patrijs, Zwarte Kraai, Vale Gier, Zomertortel, Huiszwaluw, Houtduif, Tapuit, veel niet op naam gebrachte zangvogels en helaas niet de Oehoe.

Afgelegd 46 km, gemiddeld 12,1 km en 1091 hoogtemeters. Rechts ligt Sevilla en links Granada. Die plaatsen lonken allebei, maar niet op de fiets! Wij gaan morgen rechtdoor.

• 15 September 2014 - 23:22

John En Els:

Petje af hoor voor al dat geklim. We kijken iedere avond rond elf uur of er weer een verhaal is en dan gelijk lezen natuurlijk. Nog veel plezier en genieten hè ondanks de warmte en het vele geklim..

• 16 September 2014 - 07:59

André G.:

Jullie verdienen allebei de bolletjestrui en een hele grote cerveza!

• 16 September 2014 - 10:50

Sharon:

Wat een prestatie zetten jullie weer neer, diepe buiging voor al het geklim. En wat een mooie foto's ook weer!!! Geniet ze nog!!!! xx

• 17 September 2014 - 18:19

Lyanne:

Goh ma wat ben je zwart geworden :)
    Hier ook weer zomer. .Maar gelukkig geen 38 graden Pfff ;)
    Succes verder xxxx