Bibberen en zweten - Reisverslag uit Weibersbrunn, Duitsland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Bibberen en zweten - Reisverslag uit Weibersbrunn, Duitsland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Bibberen en zweten

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

25 Augustus 2018 | Duitsland, Weibersbrunn

Een goede nachtrust gehad, al hadden we dat niet verwacht zo dicht bij het vliegveld van Frankfurt. Vanmorgen een zelf klaargemaakt ontbijt. Het is even wennen om zelf water te koken, niet alleen om nu te drinken maar ook voor onderweg. Nadat alles is opgeladen, jasjes aan, zelfs de regenjasjes vertrekken we om 8.15 uur, het is 13 graden.
Het regent zachtjes, de capuchon gaat op. Het fietspad gaat door het bos richting Langen. Geen uitzicht door de bomen, wel luwte van de wind. Dat merken we als we even langs een open stuk komen. Vinken, Mezen, Roodborst en de Bonte Specht laten zich zien. Onder de bomen begroeiing van Varens, Bosbes en Look. In de berm langs het pad groeit de Brandnetel en enkele Grassen.
Het fietspad is eigenlijk een onverharde weg die gebruikt wordt door de werkmensen. Door de regen is het zwaar fietsen, zanderig en soms glad. Onze voeten zien er door het opspattende water en zand vies uit. In een Wellness zou je voor een modderbad betalen, nu krijg je het gratis. Als je geen GPS zou hebben of kompas zou je verdwalen.
Na 25 kilometers door het bos te hebben gereden komen we uit bij Rodgau, eindelijk toch huizen. Bij een plaatselijke Bäckerei drinken we een lekker kop koffie en we nemen er taart bij, het is tenslotte weekend, 29 kilometer en 13 graden. De regen lijkt minder te worden wanneer we verder rijden.
In Babenhausen, het eerstvolgende dorp dat we passeren is de plaatselijke Brandweer bezig met het vermaken van de kinderen. Zij mogen in de auto's klimmen en een waterspel spelen. De sirenes worden aangezet, oorverdovend. Snel rijden we verder, weer het bos in. Bij een overdekte picknickplaats houden we onze stop voor de lunch, 44 kilometer en 15 graden. De zon probeert door de wolken heen te komen, wij drogen onze jasjes. Achter de picknickplaats stroomt een riviertje, waar een infobord bij staat. Op het bord wordt uitleg gegeven van de loop en ontstaan van de rivier der Gersprenz. Rond 1500 was het water de grens tussen Hessen en Bayern. Rond 1830 werd de loop van het water gebruikt voor de papiermolen. Door de kronkelige loop en overstromingen werd er in 1930 een nieuwe loop voor de rivier gegraven. Op een luchtfoto is de "oude" loop nog te zien.
Met een verzadigd gevoel fietsen we verder. We proberen zonder regenjasjes, maar dat is van korte duur. Bij het bereiken van de rivier de Main richting Aschaffenburg stopt het met zachtjes regenen, het gaat plenzen, we schuilen zelfs onder een aantal bomen. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, de fietsen en onze voeten worden weer schoon.
In Aschaffenburg is een kermis en een aantal podia voor verder feest. Helaas door de laatste regenbui zijn er nu weinig mensen bij de attracties, maar de zon is er weer, dus het feest kan beginnen.
Vanuit deze stad krijgen we een klim van 4 kilometer en 6 % naar de plaats Haibach. Dat valt even vies tegen, we krijgen het er warm van!
De regenjasjes kunnen nu zeker uit. De route via GPS gaat over een landelijke gebied met uitzicht over de dalen en heuvels. We zien hier de Torenvalk. Helaas is het uitzicht van korte duur, weer door het bos over een onverhard pad en het is oplopend, dat wordt voor Marianne lopen naast de fiets. Zeker als er 9 of 10 % wordt aangegeven. Als de hellingmeter ook over de 15 % gaat zal ook Koploper moeten lopen. Wat een gedoe. Zwetend komen we uiteindelijk, na 3 kilometers lopen, uit bij een geasfalteerde weg, we kunnen weer fietsen. We volgen de weg verder, voorlopig geen bos meer. Bij het plaatsje Weibersbrunn, dicht bij een A-weg, komen we uit. Hier zal wel een overnachtingsmogelijkheid zijn. De hotels slaan we af en vinden een Pension voor de nacht, met Logies en Ontbijt.
Lekker douchen, een biertje en eten, het verslag en op tijd naar bed.
Vandaag 77 kilometer, 660 klimmeters, maximale temperatuur 18 graden.

• 25 Augustus 2018 - 21:18

Hugo:

Eea komt ons bekend voor, vorig jaar door hetzelfde gebied GEREDEN ( met de auto weliswaar) van Afschaffenburg richtung Bad Windsheim. Heel mooie streek. Ook het "weinige" geluid van vliegveld Frankfurt komt ons bekend voor. NL kennissen hebben een aantal jaren in Egelsbach gewoond en ook toen viel het ons op hoe wenig je van dat vliegveld hoort. Waarschijnlijk de heuvels en de vele bossen.
    Hier is het prachtig weer voor de tuin 65 mm afgelopen nacht en vandaag weer 15mm.
    PLezier verder.

• 26 Augustus 2018 - 06:59

André G.:

Die taart hebben jullie wel verdiend en Marianne past toch prima op het budget.

• 26 Augustus 2018 - 07:06

Adrie En Peter:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen! Al kunnen wij ons met hier 30 gr.of meer niet voorstellen dat jullie door een koud en nat bos moeten fietsen.Maar petje af hoor voor jullie prestaties!!Wij kijken alweer uit naar het volgende verslag.Nog heel veel veilige kilometers!

• 26 Augustus 2018 - 11:43

Jos En Anja:

Wat zullen jullie jezelf zielig gevoeld hebben, toen je de 3 km. door het bos moest wandelen. Zonder fiets, dan is het leuk, maar mèt is een ander verhaal

• 26 Augustus 2018 - 13:45

J. En M Kruysifix:

Beste Koploper en Marianne,

Met groot respect lezen we jullie reisverslag.
    Wat een moed hebben jullie toch om dit samen te doen. We zijn benieuwd wat er allemaal op jullie pad komt.
    Wij wensen jullie een goede en veilige reis toe met fijne ontmoetingen.
    Succes!! Met iedere dag een stukje dichterbij...

• 26 Augustus 2018 - 15:12

Tanja:

Hoi Marianne en Koploper,
    Heb ik het goed en zijn jullie nu een week onderweg.
    Jullie doen het bijzonder goed, dank daarvoor.
    Hoop dat het weer niet te nat wordt.
    doe voorzichtig en geniet.
    liefs Tanja

• 27 Augustus 2018 - 08:38

Robert:

Het eten ziet er weer heerlijk uit! gelukkig hadden jullie geen last van onweer en hagel. Wij hebben Zand festival in Almere iets anders ervaren dan voorgaande jaren :) onze voeten en benen zagen er precies zo uit als de fiets en jullie voeten.