Laatste Loodjes - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Laatste Loodjes - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Laatste Loodjes

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

27 September 2018 | Nederland, Middelharnis

Gisteren een reisdag gehad met de trein vanuit Berlijn, met leuke ontmoetingen met een senior Amerikaan en een jongere Duitser, beiden met de fiets. De Amerikaan reisde door Duisland en Polen omdat zijn voorouders daar vandaan kwamen. De jongeman ging voor zijn studie naar Düsseldorf, 4 jaar, en nam zijn bezittingen per fiets mee. De gesprekken maakte de reis aangenaam. We kwamen om 17.05 uur aan in Amsterdam, daarna stukje gefietst naar het overnachtingsadres in Zaandam.
Vandaag na een heerlijk ontbijt bij Doke en Wim, vertrekken we om 8.30 uur, de zon schijnt maar het is wel fris 14 graden. Via de Noord Hollandse polders zakken we langzaam naar het zuiden af. Met een pont varen we bij Assendelft over het Noordzeekanaal. Daarna langs verschillende kleine dorpjes tot Cruquius, waar het gemaal staat. De Houtsnip laat ons schrikken door op te vliegen vanuit de slootkant. We zien weer Koeien en Schapen in de wei, Eenden op de sloot en Reigers aan de kant. Bij Lisserbroek houden we een koffiestop bij de plaatselijke bakker, 40 kilometer. Daarna volgen we langs het water de route tot de pont bij de Kaag. Maar als we de pont hebben genomen naar het eiland en navraag doen naar de fietspont naar Warmond, blijkt die niet meer te gaan, de zomertijd is over. Er zit niets anders op dan de pont weer terug te nemen en om te rijden naar Leiden. Jammer, even "een heen en weertje".
In het centrum van Leiden zoeken we een plekje om onze broodjes te eten. 56 kilometer en 19 graden. De broodjes die we meekregen van Doke smaken heerlijk, we zitten lekker uit de wind in de zon. Wanneer we verder rijden is het even lastig om de juiste richting op te gaan, maar uiteindelijk lukt het wel. Via Voorschoten en Pijnacker komen we bij Delft. Op de Grote Markt staan nog de kramen van de weekmarkt, voor Koploper jammer, hij kan geen goede foto maken. Bij een open plaats voor het Gemeentehuis eten en drinken we iets, 81 kilometer 15.30 uur. Veel scholieren passeren ons terwijl we er zitten. We vervolgen de weg naar Maassluis, daar nemen we de pont naar Rozenburg. We naderen Flakkee, de omgeving wordt bekender. Op Voorne en Putten gaan we regelmatig fietsen. De Haringvlietsluizen, wind tegen, we hadden niet anders verwacht. Er is altijd wind op Flakkee. De benen protesteren, de kilometers die we hebben gereden zal daar ook aan bijdragen. We zijn bijna thuis. Door de Zuiderdiep polder en langs Dirkslandse Sas komen we om 19.15 uur in Middelharnis aan. Fijn om weer thuis te zijn.
Vandaag 135 kilometer, 198 klimmeters en maximaal 19 graden.

Voor jullie wordt het nu echt "ontwennen", want dit is voor nu het laatste verslag.

• 27 September 2018 - 19:07

Alan:

Geweldig verhaal weer. Heb er weer van genoten, en jullie ook, geloof ik!

• 27 September 2018 - 19:38

John:

Welkom thuis. Het is een mooie
    Lange en leerzame reis geweest.
    Met veel plezier gelezen.
    Kees ik ga as maandag weer
    Beginnen met hardlopen. Ik neem aan dat je nog geen
    Interesse hebt.
    Geniet eerst maar van jullie rust
    En van de kinderen.
    Groetjes

• 27 September 2018 - 19:49

Jannie En Bas:

Welkom weer thuis. We hebben genoten van jullie verhalen en foto's. we zullen het zeker missen.
    Geniet weer van alles. en bedankt voor de mooie reis.

• 27 September 2018 - 21:03

Cees Van Vliet:

Hallo beiden,

Elke dag trouw jullie blog gevolgd, was erg leuk en ik las hem meestal net voor het naar bed gaan. Nu eerst wennen aan geen blog. Tot de volgende reis.
    Bedankt !
    Cees van Vliet

• 28 September 2018 - 01:48

Janny Schaap:

Lieve alletwee, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn, en nu lekker eerst even uitrusten! Groetjes van ons en tot horens

• 28 September 2018 - 04:21

André G.:

Wat een prestatie weer en dan zo'n lange slotetappe. Mooie mensen ontmoet en prachtige dingen gezien. Dit moet een geweldige ervaring zijn geweest. Eerst lekker bijkomen en de tuin doen. Is de Noordkaap niet iets voor jullie volgende reis????

• 28 September 2018 - 04:31

Herbert En Wil :

Kees en Corry welkom thuis petje af voor jullie erg genoten van jullie reis verslagen .Lekker uitrusten en genieten van de kids .

• 28 September 2018 - 04:45

Jan En Ineke Akershoek:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn én dat jullie terug kunnen kijken op een fantastische vakantie waar wij ook van hebben mee genoten. Groetjes Jan en Ineke

• 28 September 2018 - 05:14

Frans:

bedankt voor de geweldige verslagen, ik heb weer genoten

• 28 September 2018 - 05:23

Marnix En Anke:

Wat een reis, we hebben iedere dag met plezier jullie verslagen gelezen. Wat een prestatie knap hoor.Nu lekker uitrusten en fijn weekend.

• 28 September 2018 - 05:40

Jos En Anja:

Heel erg bedankt, dat we mee konden genieten van jullie reis. Ik heb er weer heel erg van genoten. Nu een fijn weekend en waarschijnlijk al gelijk weer plannen maken voor een nieuwe tocht, te voet of op de fiets.

• 28 September 2018 - 05:44

Leo Huijsen:

Kees en Corry,
    Bedankt voor jullie biologische, aardrijkskundige en geschiedkundige beschouwingen op jullie mooie reis.
    Wat is Europa toch mooi en interessant.

• 28 September 2018 - 07:49

J.kruysifix:

Wat een eindsprint!! Pfff
    We hebben genoten van jullie dagelijks verslag. Knap om iedere avond na een lange tocht de moed op te kunnen brengen om jullie belevenissen te delen. Bedankt Corry en Kees.
    Tot ziens in Ouddorp.

• 28 September 2018 - 09:18

Adri De Ruijter:

Wat een avontuur weer en dan een eindsprint van 135 km. Respect voor jullie. Veel genoten van jullie verslagen en mooie foto's. Het is voor alle volgers afkicken, maar ook voor jullie denk ik. Weer naar de alledaagse dingen. Kees we zien elkaar weer bij de groene motor over een tijdje.

• 28 September 2018 - 10:06

Iman En Jannie:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Een geweldig avontuur en een prachtige reis! Dank voor iedere dag een reisverslag.

• 28 September 2018 - 13:18

Pleunie:

Wat een prachtige reis hebben jullie weer gemaakt. Super dat jullie ook weer de tijd vonden om de mooie reisverslagen en foto's te plaatsen, zodat iedereen weer kon mee genieten.
    Nu uitrusten!?

• 28 September 2018 - 14:12

Ser Kievit:

Bijna allemaal gelezen. Interessant. Bedankt
    Ser

• 28 September 2018 - 15:28

GOOF:

goed om weer thuis te zijn van een geweldige vakantie Goof en Ducky

• 28 September 2018 - 16:14

Matthew Arensman:

Bedankt weer voor jullie mooie (reis)verslagen!

• 28 September 2018 - 16:31

Daniel:

Corry en Kees
    Fijn dat jullie weer op het Flakkeesse eiland zijn neergestreken na een mooie fietsvakantie.
    Ik heb genoten van de reisverslagen.

• 28 September 2018 - 17:29

Marc:

Ik heb heel erg genoten van de reisverslagen.
    En hoop dat julie nog vaak op fietsvakantie mogen gaan.
    En dat wij dan weer mee mogen genieten.

V.g.Marc

• 28 September 2018 - 17:39

Tanja:

Jullie zijn thuis dus nu weer Corry en Kees,
    Fijn dat jullie heel thuis zijn gekomen met heel veel ervaring
    reizen op de fiets. Niet alleen voor ons zelf maar ook voor de
    achterblijvers.
    Dank, Dank dat jullie ons dat doorstuurde.
    Nu genieten van de napret.
    Ook hier, pas op elkaar.
    Tanja.

• 28 September 2018 - 19:58

John En Els:

Welkom thuis Kees en Corry.
    We hebben heel veel genoten van jullie reis verslagen en de mooie fiets vakantie.
    Het is weer fijn om thuis te komen.
    We komen toch nog een keer jullie kant op ,maar we gaan eerst ons huis inrichten dat komt eind oktober vrij.we hebben een woning op Numansdorp gekocht

• 29 September 2018 - 13:35

Anneke En Jaap:

Elke dag jullie reisverslag gelezen, we hebben er van genoten..

Groeten Jaap en Anneke

• 29 September 2018 - 14:53

Jura Van Zwoll:

Hoi Corry en Kees,

Welkom thuis. Zoals elk jaar heb ik weer genoten van de reisverslagen en de avonturen die jullie beleefd hebben. Ik kan me voorstellen dat het weer fijn is om thuis te zijn, maar over enige maanden gaat het toch weer kriebelen en dan...…. Maar eerst even genieten van het alledaagse leven in Menheerse en omgeving. Ook niet verkeerd. Ik hoop jullie snel weer te zien bij de AV Flakkee in welke hoedanigheid dan ook.

Mvg.

Jura

• 30 September 2018 - 10:23

Ruud:

Jullie hele reis heb ik nergens op gereageerd, alleen maar bewonderend meegelezen en genoten!
    Wat een respect heb ik voor jullie! Zowel de reis zelf volbrengen als ook de verhalen en foto’s er omheen elke keer weer zo boeiend weergeven.

Bedankt voor het meegenieten!

Groet Ruud

• 06 Oktober 2018 - 08:53

Tea En Cor:

Dank Kees en Corry voor het verslag van jullie reis, (bijna) elke dag en elke dag weer interessant om te lezen. Eerst maar nagenieten en dan weer plannen maken voor de volgende reis.