Slaapplaats gevonden! - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Slaapplaats gevonden! - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Slaapplaats gevonden!

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

15 September 2011 | Nederland, Middelharnis

Vanmorgen wilden we in Mechelen wat foto's maken. Maar op de Markt stond een circus en de voorkant van de kerk werd ontsierd door een renovatiebord. Nou goed, de zijkant kon ook.
Om 9 uur hadden we het pad langs de Dijle gevonden. Een heel mooi stuk. Dus nog gauw even wat planten: Klaproos, Ballote, Boerenwormkruid, Bies, Gevlekte Rolklaver en Witte Dovenetel. Via Rumst kwamen we in Kontich. Het was 14 graden en er hing sluierbewolking. We kwamen wat langzaam op gang, want de benen waren nog stram. Hoe zou dat nu toch komen?
Na de Dijle was het gedaan met de rust. Na vier weken bijna zonder verkeer, nu ineens alleen maar verkeer. Auto's, vrachtwagens, brommers, scooters, alles wat leven maakte, verstoorde de rust. Zagen we tot vandaag haast geen stoplichten, nu zagen we er in korte tijd minstens 30. We misten nu al de rust en de ruimte en het gedag zeggen was ook afgelopen.
Aan de Ring van Antwerpen leek geen einde te komen. Bij Ekeren was de route zelfs lastig. De plaats bleek ook groter te zijn, dan we gedacht hadden.
We aten in de buurt van Stabroek na 48 km. We zaten nog in de zon, maar verderop werd de lucht donker. De temperatuur was prima, 25 graden en de jas kon uit.
Om 13.45 uur reden we bij Putte Nederland binnen. Op veel plaatsen waren wegopbrekingen. De zomer voorbij, dus het werk moest weer gedaan worden. Toen we Bergen-op-Zoom inreden, kwam een camera-crew aanlopen. Waren we zo in het nieuws?
Bij de Teerkamer dronken we onze cola. Op de Grote Markt waren de terrassen druk bezet. Nog 40 km. Doorgaan tot huis of niet? Ja, natuurlijk. De schattingen over de verwachte aankomsttijd liepen enigszins uitéén. De koploper dacht een uur of 5 en Kenny (door schade en schande wijs geworden) hield het op een uur of 7.
Na Bergen-op-Zoom fietsten we nog in file met de schooljeugd. Ze reden keurig twee-aan-twee. We konden er niet langs. Nou, toen lieten wij de achterop komende jeugd, hoe ze ook belden, ook niet voorbij!
Bij De Heen zagen we veel eenden, maar ook veel Kievieten, Knobbelzwanen, Zwarte Zwanen, een Groenpootruiter en Kluten. De vlinders vlogen ook weer vandaag: bijv. Kleine Vos, Witjes en Dagpauwoog.
Toen reden we opeens bij de St. Philipsdam en zagen we Flakkee aan de overkant van het water liggen, bijna thuis. Vier weken op pad en niets ergs gebeurd. Alles vrij in ons hoofd, alleen met het fietsen bezig. Veel gezien en veel meegemaakt, mooie ontmoetingen. Armoe en rijkdom gezien. Echt bezinnen en soms opnieuw beginnen.
Tegen 6 uur waren we thuis! Slaapplaats gevonden!
We fietsten vandaag 110 km met een gemiddelde snelheid van 16.1 km p/u.

• 15 September 2011 - 20:44

Drea:

Hallootjes en welkom thuis!

Fijn dat jullie weer veilig en wel op Flakkeese bodem zijn. Jullie hebben er zo te lezen wel van genoten. Ik heb genoten van jullie prachtige foto's en verhalen! Helemaal mee geleefd. Nu kun je de billen lekker laten rusten, het weekend uitpuffen en dan?

Geniet er nog even lekker van!

Groetjes van Peet en Drea

• 15 September 2011 - 20:59

Wout:

Welkom thuis en op ons (mooie) eiland. Ik hoop dat jullie weer snel kunnen wennen aan de drukte hier al kan ik me voorstellen dat er een verlangen blijft hangen naar de mooie landschappen, de ruimte, de stilte, het langzamere tempo waar in het leven verloopt en de ander manier waarop men met elkaar omgaat. Bedankt voor jullie mooie verhalen en levendige beschrijvingen waar door ik zelf het gevoel had of ik daar ook weer was en volop genoot! Ik zou er zo weer willen zijn.

• 15 September 2011 - 22:00

Rinus:

welkom terug!!

• 16 September 2011 - 06:04

Alan:

Ik werd alleen al moe van het lezen!
    Welkom terug.

• 16 September 2011 - 07:15

Herbert:

Niet eerder tijd gehad om te lezen.

Fijn dat jullie weer thuis zijn.

Groeten

Herbert

• 16 September 2011 - 07:28

Dick:

4 weken weg, zonder tegenslagen en ongelukken. Dus jullie hebben ongestoord kunnen genieten van het Franse landschap, de dorpen, de mensen en het mooie weer. Nu nog even een weekend met wat fietstochtjes en dan vanaf maandag uitrusten op het werk!
    Liggen de volgende (fiets)plannen al klaar?

• 16 September 2011 - 18:47

Pim:

Hoi Bikkels, goed te horen dat jullie veilig thuiskwamen.
    Ik fietste gisteren Brabant in ,Steenbergen, Wouwse Plantage en daarna terug via Bergen op Zoom
    met in het achterhoofd de minieme kans jullie wellicht daar tegemoet te rijden. Kende helaas jullie dagroute niet en tijden .Was omstreeks 14uur op Grote Markt in BOZ, maar dus iets te vroeg.
    Bedankt voor je fijne reisavonturen !

• 17 September 2011 - 12:02

Iman En Jannie:

Jullie zijn weer thuis na een mooie reis en wij hebben er van mee genoten. Bedankt! Wij zijn nog 2 weekjes onderweg voor we weer op Flakkee zijn. Tot dan!

• 17 September 2011 - 19:45

Erik:

ben nog bezig. Nog wat nodig? Welkom thuis trouwens

• 19 September 2011 - 05:52

André G:

Wat een geweldige prestatie hebben jullie weer geleverd. Chapeau! Ik heb genoten van jullie avonturen en kijk nu al weer uit naar de volgende reis, al is het maar om mijn biologische kennis op te vijzelen.

Groet en tot ziens,

André