Krijg de helling! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Krijg de helling! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Krijg de helling!

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

27 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

Een strak blauwe lucht bij ons vertrek vanmorgen. Met de Saône als een heel smal stroompje. En hoezo regen in de Vogezen? Smeltend asfalt, dat hadden we! Weer 30 graden C. Op de fiets was dat echt niet te warm, maar wel zodra we stopten.We kregen lange hellingen voor de kiezen, maar gelukkig hoorden daar lange afdalingen bij. Op een ernstig lange helling moest Kenny (zie eerdere verslagen) helaas afstappen. Kreeg de trappers niet meer rond. Grrrrrr. Mannetjesputter (zie eerdere verslagen) zette door en .... deze keer hield de ketting het. Laatst genoemde zat ook enorme hoeveelheden voedsel weg te stampen tijdens de lunch. Een heel weeshuis had er 14 dagen van kunnen eten.
Het vervolg van de botanische cursus (niet alleen voor Paul): Aronskelk, Andoorn en Agrimonie. In de sloot zagen we veel Kanta Slota: wit, geel, rood, paars en blauw. En dan de vlinders: Kleine Vos, Landkaartje (komt soms van pas), Blauwtje en Argusvlinder. Vogels: Grote Bonte Specht, Geelgors, Vlaamse Gaai en Ekster. Elk dorp had hier minstens 50 Huiszwaluwnesten. In Nederland is dat tegenwoordig maar behelpen.
Het landschap zag er weer voortreffelijk uit. Tamelijk veel weiden. Vooral vandaag konden we op hoge punten al van verre zien, waar we later zouden fietsen. En heel soms was dat niet leuk, maar de panorama's mochten er zijn!
We merkten nu ook enkele stickers op, die de route markeerden. Dat was wel eens nuttig en nodig! Er stond een boomblad op en natuurlijk was dat groen.
Rond 18.00u vonden we een hotel in Port sur Saône. We hadden inmiddels 109 km afgelegd met een gemiddelde snelheid van 14.4 km p/u. Bij de receptie ontmoetten we een (nog) ouder stel, dat ook de route aan het fietsen was. Zij hadden meer tijd tot hun beschikking.
De Saône was hier al een brede rivier geworden met watersport en zelfs een jachthaven. Het water ging dezelfde kant op als wij: op naar de Middellandse Zee. (Het water van de Vogezen ging naar Moezel en Maas.)
Nog even de fietsen smeren en nakijken en dan eten en uhhhh drinken. Het eten was weer voortreffelijk! Vier gangen voor 11 euro! We overwegen om hier langer te blijven. Morgen komen we die fiets niet meer op. Op dat budget komen we later wel terug!!
Dienstmededeling: Marjan, het visvoer is inmiddels terecht, hè?

• 28 Augustus 2009 - 06:05

André G.:

Al een zwaluwenhotel gezien?

Groet,

André

• 28 Augustus 2009 - 06:28

Martin T H:

Tis toch zeker niet zo dat jullie het visvoer hebben meegenomen om te bezuinigen? Want dat budget blijft toch wel een raadsel. Gaat het echt niet gaan we hier wel met de pet rond.

• 28 Augustus 2009 - 17:46

Paul Fest:

Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar het menu, houden jullie ook een lijst met restaurants bij?
    Overigens de bestelling van de atletiek is vandaag bij Jan afgeleverd, die kan maandag aan de slag!