Het regent zonnestralen - Reisverslag uit Arc-et-Senans, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Het regent zonnestralen - Reisverslag uit Arc-et-Senans, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Het regent zonnestralen

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

28 Augustus 2009 | Frankrijk, Arc-et-Senans

Vanmorgen hadden we een vlak gedeelte van onze tocht. Op de open vlakte hadden we wind tegen. In de bossen ging dat een stuk beter. In de vallei van de Saône zagen we prachtige boten.
Vandaag was het bewolkt en fris. Maar soms, als de lucht een beetje brak, regende het zonnestralen. We kwamen langs eeuwenoude wasplaatsen, waarvan sommige nog in gebruik zijn. Een aantal dagen terug toen we met de malheur aan de ketting zaten, waren we een schroevendraaier kwijtgespeeld. Gewoon ergens neergelegd om de handen schoon te maken en daarna totaal vergeten. Op een muurtje laten liggen. Maar ..... vandaag lag er een schroevendraaier op ons pad! Was dit toeval of gebeuren zulke dingen bij pelgrimstochten? Hoe vaak vind je nu een schroevendraaier op straat?
Rond 13.00u gebruikten we de lunch in Gy en waren we al 50 km op weg.
Een uur later moesten we van boekje wisselen. Deel 2 ging beginnen bij Marnay. De zon ging wat meer schijnen en de wind viel mee, al stond ie tegen.
Soms stond er een bord Route Barrée langs de weg. Dat kon ons natuurlijk niet tegenhouden. Voor ons dé gelegenheid om het klûnen in de praktijk te brengen. Laat die Elfstedentocht maar komen.
Tot Marnay hadden we nogal wat maisvelden en dat maakte het landschap wel saaier. Nu kwamen we weer in het open boerenlandschap met grote weiden. De klimmetjes werden een stuk langer en de vergezichten weer onvergetelijk mooi.
Helaas misten we een afslag (een fietspad langs een kanaal) en daardoor misten we ook de ingang van de Grottes d'Oselle. Jammer.
Dit gemis werd goed gemaakt door het Kluwenklokje, de Sepia en de Kaardebol. We hadden wel steeds het idee, dat de Zonnebloemen ietwat neerbuigend op ons neer keken, maar dat kon ook verbeelding geweest zijn.
Tenslotte bereikten we Arc-et-Senans. We hadden 102 km afgelegd met een gemiddelde snelheid van 14.6 km per uur. Een goede plek om te stoppen, want hier was een terras (sorry) met uitzicht op de toppen van de Jura!
En verder deden we niets. Even uitrusten.
En voor jullie een fijn weekend. Dat hebben jullie verdiend na al dat harde werken!

• 29 Augustus 2009 - 05:56

Paul Fest:

Was die Kaardebol een grote of een kleine?

En komt er ook nog zo'n mini webcam op jullie fietsen?

• 29 Augustus 2009 - 13:59

Janny Vroegindeweij:

Ha Corry en Kees,

Ik heb je niet meer gezien voordat je met vakantie ging, maar alsnog een fijne fietsvakantie. Ik ben voor het eerst ingelogd op jullie site en vind dit reisverslag al weer kostelijk om te lezen. Ik ben gelukkig niet de enige die Zonnebloemen wat hooghartig vind. Ik ga de verslagen van de vorige dagen nog lezen. Nog veel plezier en fietze.

• 29 Augustus 2009 - 15:20

André G:

Geniet maar van de fraaie vergezichten en de overweldigende natuur.

Fijne reis verder!

Groet,