Het kan dus sneller - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Het kan dus sneller - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Het kan dus sneller

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

11 September 2009 | Nederland, Eindhoven

Lekker rustig ontbeten. De zon scheen heerlijk en het werd gewoon weer 28 graden. We reden eerst een stukje langs de zee over een hele mooie weg. We moesten nog wel 145 hoogtemeters overbruggen, dus hadden we een lange, lange klim voor de boeg. Het laatste deel van de 25 kilometer (gemiddeld 13 km p/u) lange weg naar het vliegveld, voerde ons langs de ........ snelweg. Maar goed, daar hadden we al ervaring mee. Bovendien hadden we geen keus.
We lunchten in Marignane en dat lag aan een groot meer met Flamingo's. Hier was ook het vliegveld.
We waren ruimschoots op tijd. De overtollige spullen hadden we in het hotel achter gelaten. We moesten niet te veel bagage hebben, want anders wordt een vliegreis met Ryan Air toch nog duur. We zorgden ook voor zo veel mogelijk handbagage. Bovendien hebben we zo veel mogelijk kleren over elkaar aangetrokken! Dat spaarde ook gewicht uit, maar was erg warm
Rond 15.30 uur waren we ingecheckt. Dat was nog een heel gedoe. Je mocht hier helemaal niets. Niet doorlopen, de bidons moesten we leeg maken en eigenlijk hadden we ook de banden van de fietsen leeg moeten laten lopen. Maar nadat we uitgelegd hadden, dat we na de landing nog naar een Bed & Breakfast moesten fietsen, zag men dit uiteindelijk door de vingers. De fietsen hoefden niet ingepakt te worden, maar gingen zo mee. We zijn benieuwd hoe ze er in Eindhoven uit zouden zien.
Toen begon het lange wachten tot de start. We kunnen nu wel vertellen, dat wachten helemaal niets voor ons is.
Een vlotte vliegreis, met mooi zicht, bracht ons naar Eindhoven Airport in 1 uur en 50 minuten. Daar hadden wij dus ruim twee weken over gedaan!!
De fietsen waren gelukkig nog in goede staat. We dronken een kop koffie en gingen toen op zoek naar het overnachtingsadres. Het bleek op slechts 5 kilometer afstand te zijn. Tjonge, wat is dat koud hier. Gelukkig hadden we dat voorzien en hadden we veel kleren aangedaan.
Nu nog even slapen en dan morgen de laatste etappe. Op naar huis!

• 12 September 2009 - 08:22

C&A:

Ja, dat weer zal een overgang voor jullie zijn. Maar chapeau vorr jullie prestatie. We hopen dat jullie ondanks de inspanningen genoten hebben. Jullie kennende zal dat wel, vooral met al die versnaperingen die jullie genuttigd hebben.
    Succes verder met de laatste etappe en welkom thuis.
    Liefs CAL

• 12 September 2009 - 10:25

Mia:

Ik heb al even gekeken naar jullie verslag
    Het ziet er heel mooi uit en ik ga er zeker voor zitten om dit op mijn gemak door te nemen
    Het was heel leuk om jullie te ontmoeten en naar jullie enthousiaste verhalen te luisteren.
    Groetjes mia

• 12 September 2009 - 11:24

André G.:

Geniet maar van het koude Holland en je zult zien dat het hier ook mooi is. Alleen die wijn hè, dat is wat behelpen.

Kees, Tot maandag en Corry jou zien we donderdagochtend voor de volgende fietstocht met volle banden.

Groet,

André

• 12 September 2009 - 15:54

Dick:

Goed gedaan, hoor. Hoop voor jullie, dat jullie nog jaren zo door kunnen gaan.
    Groetjes.