Ach, 't went ..... - Reisverslag uit Martos, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Ach, 't went ..... - Reisverslag uit Martos, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Ach, 't went .....

Door: cenk

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

09 September 2013 | Spanje, Martos

Vanmorgen werden de beenspieren ruw gewekt. We vertrokken om 08.30 uur en het was vanuit de start omhoog. Een lange 5 procentshelling. Maar ach, 't went dus. Het uitzicht was weer prachtig en jeminee wat lag Jimena er tegen de berghelling schitterend bij. Het koffie drinken na 16.5 kilometer werd er des te plezieriger door.
We troffen het goed met het weer. Links en rechts dreigende wolken en wij fietsten in de zon. Wel liep de temperatuur op tot ruim 30 graden, maar al rijdend hadden we daar absoluut geen last van. We kwamen twee "oudjes" op quads tegen met een bak gereedschap. Een zeer stabiele terreinkar voor deze omgeving. Zo gingen ze op weg om de olijfbomen te snoeien. Het was maar goed, dat hier olijfgaarden waren en geen wijngaarden, want anders had de Koploper heel wat vaker gestopt. Het was een uitstekend vogelgebied en vandaag genoten we o. a. van de Kleine Zilverreiger, de Groene Specht, Groenlingen, Putters en diverse roofvogels. Heel apart waren de Groene Salamanders en de slangen. En voor Krijn: We misten dit jaar bij ons nogal wat Gierzwaluwen, wel ze zitten allemaal hier!
Via Mancha Real en de gevonden alternatieve route bereikten we Jaen. Wat een stad. Om in te verdwalen en dat deden we dan ook prompt. Druk dat het hier was. We waren rond één uur bij de ringweg, een soort Vaanplein en we zochten een soort Coolsingel. Mis, dus. Door al dat gezoek stond de teller op 55 kilometer, maar dat was altijd nog 10 kilometer minder dan in het boek stond. Maar, als het aan ons had gelegen, zouden we Jaen vermeden hebben. We vonden uiteindelijk een restaurant en bestelden een Menu del Dia. We volgden dus jullie goede raadgevingen om goed te eten braaf op.
Daarna was het nog een hele toer om de stad te verlaten. Gelukkig vonden we het fietspad, de Vía Verde, terug en dat pad was prima te doen. We moesten enkele keren over bruggetjes gemaakt van soms nieuwe bielzen. We gingen ook over de snelweg, maar wel over een zeer hoge fietsbrug. Niks voor ons en zeker niet met tegenliggers. In het rustige Torre del Campo dronken we thee om de vochthuishouding op orde te brengen. We moesten regelmatig door tunnels en het was maar goed dat die verlicht waren, want rechts naast het pas liepen greppels met water.
Na 82 kilometer (12.4 gemiddeld) arriveerden we in Martos. We zochten een kamer (lag gewoon aan de Vía Verde), gingen douchen en toen scoorden we een cerveza.
We aten op onze kamer: brood, kaas, worst, thee, fruit en yoghurt.

• 10 September 2013 - 08:04

André G.:

Gelukkig goed gegeten! Laat de koploper niet te veel wijn drinken, anders moet Marianne te veel onnodige kilometers afleggen in de zuidelijke Spanje.

• 10 September 2013 - 16:49

Leonie Peeman:

Wat ziet het er mooi uit daar! Heel veel plezier! Groeten Leonie

• 10 September 2013 - 18:48

PaulFest:

Hoi Cenk, ben net aangehaakt, weet dus niet precies waar jullie gestart zijn, maar wel een heerlijke streek!

Ben benieuwd waar jullie allemaal langs gaan.

Groeten, paul

• 10 September 2013 - 21:02

Leny En Doom:

Hoi Corrie en Kees,

We hebben jullie boeiende verhalen en mooie foto's gemist. Dat had niets te maken met desinteresse, maar wij waren ook met vakantie: naar "Het Vogelnest" op Stad. We hebben het daar goed gehad, maar welk verhaal moet je nu schrijven over de Oostmoersedijk? Daar weten jullie alles al van.

We lezen met veel plezier jullie verhalen, bekijken de mooie foto's en bewonderen jullie vasthoudendheid. Ga zo door en wees voorzichtig. In gedachten reizen we met jullie mee.

Met een hartelijke groet,

Leny en Doom

• 10 September 2013 - 23:31

Dinie En Giel:

Wat geniet iik van je verhalen ben zelf ook een beetje op vakantie , heb gelukkig geen spierpijn.
    Groetjes en succes .Dinie