Zo zit je in Parijs en zo zit je in Brugge! - Reisverslag uit Brugge, België van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Zo zit je in Parijs en zo zit je in Brugge! - Reisverslag uit Brugge, België van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Zo zit je in Parijs en zo zit je in Brugge!

Door: cenk

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

02 Oktober 2013 | België, Brugge

Vanmorgen waren we om 07.40 uur al op het treinstation. We boekten de trein van 08.43, want we wilden toch graag nog even ontbijten, hè. De fietsen stonden in een apart deel. Wat een luxe.
Rond 10.00 uur arriveerden we in Lille. Dat kwam mooi uit, want het was juist koffietijd. We konden ook nog in de zon zitten. We lieten alle (op)gejaagde mensen passeren. Pffft, wat hadden die een haast. Van "tranquilo"of "mañana-mañana" hadden ze nog nooit gehoord.
Wij zetten de teller weer op nul. Het duurde wel 20 kilometer voor we uit de drukte waren, al hoorden we nog steeds het verkeer van de A-weg. Al dat rumoer om ons heen, dat waren we niet meer gewend. Nergens was echte stilte en overal zag je bebouwing. Huizen, boerderijen, industrie. Wat leven wij toch op en in elkaar. Na vijf weken waren we weer terug op de "drukke" aarde. Het viel ons ook op, dat het verkeer in Spanje voorzichtiger met fietsers omspringt.
Het was lekker fietsweer. We begonnen met de lange broek, maar die kon al snel uit. Soms hadden we de wind schuin mee.
Na 27 kilometer aten we wat bij een kapelletje in Aalbeke. Het smaakte heerlijk. Bruin brood met smeerkaas, water en fruit. Volgens de Koploper gaat de molen daar weer van draaien.
We vervolgden de tocht via Kuurne, Meulbeke en Pittem, waar we een cola-stop maakten. De GPS heeft voor ons een bijzonder spoor gevonden. Een kruip-door-sluip-door route met karrensporen en fietspaden langs wegen, maar ook knooppunten-routes. Wel afwisselend. Het landschap was glooiend. De berg bij Aalbeke van 65 meter was zelfs een beste klim. We kwamen langs veebedrijven en kwekerijen met prei en kool, maar ook kerstboompercelen. Hier en daar zaten de prijskaartjes al aan de bomen.
Via Oostkamp en Assenbroek bereikten we, na 88 kilometer (17.6 km gemiddeld met 208 hoogtemeters), Brugge. En dat alles binnendoor vanaf Lille. Nu moesten we nog een overnachtingsadres zoeken. Vier jaar geleden zijn we bij mensen van Vrienden op de fiets te gast geweest. Het thuisfront zocht wat adressen voor ons en wij namen eerst maar een Brugse Zot op het verwarmde terras van Punta est! Aan de overkant staat zowaar het Hemelhuis. Dit Welness-centrum staat te koop.
We hebben heerlijk gegeten, weer op een verwarmd terras. Toen reden we naar een ander adres dan toen, maar ook bij Vrienden op de fiets. We waren blij om te kunnen douchen en een beetje lui te zijn.
Morgen om 08.00 uur kunnen we terecht aan de ontbijttafel en daarna gaan we weer op de pedalen.

• 02 Oktober 2013 - 21:40

Daniel:

Nog een klein stukje en je bent weer op FLAKKEE waar de boeren druk bezig zijn met het binnen brengen van de oogst.
    Groet Daniel

• 02 Oktober 2013 - 21:43

Rinus:

Alweer bijna thuis? Jullie zijn nog maar net weg... ;-)
    buen viaje a menheerse!
    Rinus

• 02 Oktober 2013 - 21:47

Herbert :

Alvast bedankt voor jullie mooie verhalen tijdens de vakantie.

Nog veel plezier en we zien elkaar weer.

groeten.

Herbert

• 02 Oktober 2013 - 21:53

Adrie Koenen:

Wat een fantastische, maar bovenal een mooie en knappe prestatie van jullie!
    Geniet van de laatste meters.....
    Sterkte om weer " in het gareel" te komen

• 02 Oktober 2013 - 22:27

John En Els:

Hoi, Wat geweldig jullie reis, we keken er iedere dag naar uit om jullie verhalen te lezen, we zaten soms tot laat te wachten, zo benieuwd waren we. We vonden het erg leuk om alles te lezen en de foto's te bekijken. We wensen jullie nog een goeie reis de laatste kilometers tot thuis. Groetjes John en Els

• 02 Oktober 2013 - 22:37

Jeanet:

Wij genieten nog steeds van jullie verhalen.
    Toch vind ik het ook wel weer leuk om jullie persoonlijk te spreken over deze mooie tocht en knappe prestatie van jullie. Nog een klein stukkie.
    Flakkee komt een beetje in zicht

Jeanet

• 02 Oktober 2013 - 23:16

Krijn En Clarie:

Zo dat gaat snel, jullie zijn nu zo thuis.
    We hebben genoten van jullie verhalen en mooie foto"s.

Een geweldige prestatie van jullie.
    We wensen jullie nog een goeie reis de laatste kilometers.

• 03 Oktober 2013 - 00:58

Jannie En Bas:

bedankt voor jullie mooie verhalen, prachtig en wat hebben we een bewondering voor jullie.
    goede reis verder en we zien elkaar gauw weer.

• 03 Oktober 2013 - 08:04

André G:

Kan dat allemaal nog van het budget Marianne??? Succes met de laatste loodjes.

• 03 Oktober 2013 - 11:11

Welkom thuis ,neem maar een Flakkeesche Zotte

Groetjes Wim & Cobie

• 03 Oktober 2013 - 16:01

Corry:

Zo gaan jullie voor 6 weken op weg en dat lijkt dat erg lang, maar opeens zit het er bijna op. Ongelofelijk, petje af voor al jullie inspanning en fijn dat we mee mochten genieten(soms iets minder genieten) van jullie bevindingen. Tot gauw en ook het laatste stukje doe voorzichtig en blijf genieten.

• 03 Oktober 2013 - 18:54

Juravanzwoll:

Hoi Cenk,

Het zit er bijna op. Nog even doorfietsen en dan een jaartje nagenieten en nadenken wat jullie volgend jaar gaan doen. Zoals ik al eerder heb gemeld, heb ik genoten van jullie verhalen en leuke manier van vertellen. Veel succes tijdens de laatste kilometers.

Groetjes,

Jura