Engeland?? - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Engeland?? - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Engeland??

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

04 September 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Na een overdadig ontbijt vertrokken we om half 9. Het was een kleine wereld, omdat het mistte. Ondanks dat vonden we de weg naar Frankrijk en bij Oost-Cappel trokken we de grens over. De zon kwam te voorschijn en de jas kon uit. We kochten brood en reden daarna langs glooiende akkers met mais, bieten en allerlei koolsoorten. In Wormhout, en dat is echt in Frankrijk want we waren hier in het gedeelte met de Nederlands/Vlaamse plaatsnamen, zochten we een café op om een choc te nemen. Ouderwets en na 30 km best wel verdiend.
Bij Merckeghem moesten flink we klimmen, maar de beloning was er naar: een uitzichtpunt met in de verte de zee en een panoramisch landschap. Niet veel verderop bij de Abbaye van Watte namen we de tijd om te eten. De temperatuur was behoorlijk opgelopen en vooral bij het klimmen hadden we het warm, dus de drankhuishouding moest op peil gehouden worden.
Het landschap leek wel wat op Limburg met hier en daar een holle weg en dan weer een plateau. De bermen waren weer prachtig. Tja, Frankrijk, hè. Toortsen, Rozemarijn, Wilgeroosje, Tijm, Kattekruid, Duizendblad ....
We leerden er nog wat bij van onze Vlaamse vrienden: de heuvels heten hier hollen en pas in de Ardennen zijn het heuvels. 't Is maar dat jullie het weten.
We fietsten vandaag langs onze 2e (de Aa) en 3e (de Hem) rivier, dus volop groene valleien. Na nog een cola-stop en een Herbalife-reep in Audenfort bereikten we om half 5 het plaatsje le Wast. Eigenlijk was het genoeg voor deze dag, maar we moesten en zouden naar zee. Dus gingen we door tot Boulogne-sur-Mer en toen hadden we 110 km afgelegd (15,9 km per uur). Hier moesten we nog een bed zoeken via het VVV. Na het douchen gingen we nog naar het strand. Jammer dat het mistig was, want bij helder weer zou men Engeland kunnen zien aan de horizon. Evengoed was het wederom een mooie fietsdag qua weer en landschap.

• 04 September 2012 - 22:50

Doom Hartensveld:

Hebben jullie gezien dat ook sommige straatnamen (ook) Nederlands zijn? Zo zie je in Cappel een wat verweerd bord met "Markt". Waarin een klein land groot kan zijn. Geniet ervan, jullie zitten in een mooi deel van la France.

Groeten,

Leny en Doom

• 05 September 2012 - 08:07

André G.:

Jullie hadden best nog een stukje met de waterfiets kunnen pakken. Wellicht een volgende keer.
    Veel succes verder

• 05 September 2012 - 10:38

Dick:

Nu waren jullie zo dicht bij Engeland en dan blijven jullie in Frankrijk rondhangen! Onverbeterlijk zijn jullie. Nou ja, dan maar veel genoegen in Frankrijk, België, Luxemburg en Duitsland!