Het is mooi geweest - Reisverslag uit Nispen, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Het is mooi geweest - Reisverslag uit Nispen, Nederland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Het is mooi geweest

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

16 September 2012 | Nederland, Nispen

Vanmorgen reden we dwars door België in de richting van de Nederlandse grens. We fietsten langs kanalen en we hadden tegenwind. Dat viel toch niet mee, ondanks het nu wel vlakke land. Vallende eikels en kastanjes deden ons bijna besluiten een helm op te zetten. Bij Lommel had een grappenmaker kopspijkers over het pad gestrooid. Andere mensen hadden te maken met een lekke band. Een vrouw was aan het rapen en wij dachten eerst dat ze nootjes aan het verzamelen was. In de Kempen stond de hei mooi in bloei. De roofvogels hielden een rustdag, maar we zagen nog wel 15 Grutto's op een weiland, Staart- en andere Mezen, Gaaien, Wilde Eenden, Kauwtjes, Kraaien en toch nog een Bruine Kiekendief. De Vlinderstruiken hadden bezoek van Atalanta, Koolwitje en Kolibrievlinder.
Na 32 km stopten we even en daarna gingen we weer verder naar Turnhout. Daar aten we langs het kanaal. We wisten niet dat we controle kregen. Maar men zette hier een post op met eten en drinken. Bleek er een wandelmars van 42 km georganiseerd te zijn. We hadden zo kunnen aanschuiven, maar we deden het niet. Het was in deze omgeving druk met toerfietsers. Aan de ene kant was dat wel gezellig, maar aan de andere kant dachten deze fietsers dat ze als groep veel meer mochten. Ze hadden wat moeite met inschikken.
Ondertussen had de koploper de turbo aangezet, omdat het alleen maar langs kanalen ging. Ja, heb je geen bospad, dan heb je een jaagpad.
De cola-stop was in Beerse. We hadden er toen 74 km op zitten.
En daarna reden we via Brecht en Wuustwezel richting Nederlandse grens. Deze omgeving was ons wel bekend vanwege de vele wandeltochten die we maakten in het Belgische land. Een Belgisch paar vroeg ons hoeveel kilometer we in totaal gefietst hadden. De koploper antwoordde: 1300 km. Alei, dan hebt gij ok'n blikken kont zeker! Bij Essen was nog een kruisboogvereniging actief.
We hebben vandaag 117 km afgelegd (17.4 gemiddeld). En toen was het genoeg. We hadden vervoer geregeld om thuis te komen.
We konden terug kijken op twee mooie weken. En qua weer hebben we het uitstekend getroffen. We hebben mooie en leuke dingen meegemaakt. Het was weer een belevenis op zich.
En morgen is het maandag. Tja, werkers moeten er ook zijn!

• 16 September 2012 - 21:53

Wim Reijling:

Jullie zijn KANJERS HART.DANK vd mooie verslagen!!

• 16 September 2012 - 22:14

Dick:

Fijn dat het zo goed gelukt is! Jullie hebben mooie landschappen, steden en dorpen gezien. De foto's waren voortreffelijk.

• 16 September 2012 - 22:26

Jannie En Bas:

Welkom weer thuis en bedankt voor de mooie verhalen en de prachtige foto's,

We zien elkaar wel weer,

Groeten,

Jannie en Bas

• 17 September 2012 - 07:59

André G.:

Respect voor Marianne en de koploper. Bedankt voor de mooie foto's en de geweldige verslagen.

Volgende week mogen jullie twee dagen uitrusten in België

• 17 September 2012 - 09:08

Corry:

Welkom thuis, klasse kanjers,
    Dat wordt afzien de komende dagen voor jullie denk ik.
    Binnen zitten, geen fietszadel, geen route zoeken ja ga zo maar door.
    Ik heb genoten van de mooie verslagen en foto's. Jullie kunnen terug kijken op een prachtige tocht.

• 18 September 2012 - 22:11

Jannie Braber Van Der Reest:

Ik heb genoten van jullie trip. Leuk dat we mee mochten rijden! Zie al uit naar de volgende reis.........