Waar is het zuurstof? - Reisverslag uit Kyllburg, Duitsland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Waar is het zuurstof? - Reisverslag uit Kyllburg, Duitsland van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Waar is het zuurstof?

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

12 September 2012 | Duitsland, Kyllburg

Bij het ontbijt moesten we luisteren naar Duitse schlagermuziek. We gingen bijna terug naar bed. Snel begonnen we dus maar onze fietstocht door Trier, als toerist. We bewonderden de Zwarte Poort. Bij de Thermen van de keizer bedachten we ons, dat die man toen al naar de thermen kon. We bezochten de Dom en daar kregen we een stempel los. We hadden wel koude benen gekregen met dit frisse weer en dus warmden we ons op met koffie.
We zetten de teller op nul en zouden wel zien hoe ver we kwamen. We reden een stukje langs de Moezel, maar bij Ehrang sloegen we linksaf en reden zo het Kylltal in. Het pad liep door het bos, langs een rivier en een spoorbaan. De koploper merkte op, dat hij helemaal geen uitzicht had. Marianne antwoordde dat zoiets vaker voor komt in bossen. Toch werden nog Mezen, Vinken, een tweede IJsvogel, een Waterspreeuw, Winterkoninkjes, Roodborstjes, Buizerden en Torenvalken gezien. Het viel dus nogal mee met het uitzicht. Van de planten noemen we Aronskelk, Varens, Stinkende Ballote en Witte Dovenetel.
De klimmetjes in de Eifel waren behoorlijk pittig. Kort maar heftig. Toen de percentages boven de 15% kwamen moest Marianne drie keer afstappen. 12 tot 15% ging nog wel, maar 15 tot 17% was te gortig. Er zal dus nog stevig getraind moeten worden, want het Wereldkampioenschap in Valkenburg is al over tien dagen.
Voor we de lunch gebruikten in Kordel reden we nog voorbij de ruïne van Slot Ramstein.
En het klimmen en dalen ging maar door. Bij het afdalen zaten we al te denken, want ons daarna weer te wachten zou staan. Gelukkig bleef het redelijk goed weer. Zo nu en dan probeerde de zon er door te komen. Soms was de weg nat, maar de bui was dan al gevallen.
Bij Erdorf namen we een colaatje. We waren hier zwaar ademhalend en met een hartslag van boven de 200 aangekomen. Bij deze plaats nemen sommige reizigers de trein. Wij niet. Ondertussen speelde zich een luchtshow af. Acht witte roofvogels, met een zwarte rand en op het midden van de vleugels een zwarte vlek cirkelden boven ons. Het waren geen Buizerds, want daarvan vloog er ook nog één van bij. Bovendien waren ze iets groter. Wie?
Na 59 kilometer (13.8 gemiddeld en dat zei voldoende) vonden we een slaapplaats in Kyllburg. Maar daarvoor moesten we eerst nog wel even flink op de pedalen, want deze plaats lag op 350 m hoogte. De vergezichten die we nu weer hadden vergoedden echter veel.
Even later zaten we, heerlijk in het zonnetje uit te hijgen op het balkon van onze kamer met een mooi uitzicht over het dal.

• 12 September 2012 - 23:12

Wout:

Wakker moeten worden met Duitse schlager muziek. Iets ergers kan ik me niet voorstellen. Ik hoop voor jullie dat het geen traditie is bij de Oosterburen. Dan kun je nog beter de hele dag hellingen tot 15% moeten beklimmen, sterkte!

• 13 September 2012 - 08:06

André G.:

Petje af voor Marianne en de koploper!

• 13 September 2012 - 09:28

Doom En Leny:

Hallo Zwoegers,

Goed te lezen dat alles zo goed verloopt. Verwachten zondag een mondeling verslag. Tot dan!

Leny en Doom

• 13 September 2012 - 11:39

Broekhuis:

Hoi vakantiegangers.
    Wat een mooie tochten maken jullie daar en maken jullie allemaal wel niet mee, verkeerd rijden kom bij mij bekent voor., ik zeg altijd is niet erg ben hier nog nooit geweest.
    Jammer dat je op Flakkee geen heuveltraining op de fiets kan doen want jullie moeten wel veel klimmen.Nu over die 8 roof vogels, volgens mij zijn er geen witte roofvogels, misschien kun je nog een tipje van de sluier oplichten om er achter te komen wat voor vogels het zijn.
    Groetjes Du

• 13 September 2012 - 17:51

Pim:

Hoi Bikkels(met een hoofdletter), jullie weten van doorzetten in die lange dagtochten en de pittige hellingen. De dagverslagen vind ik steeds leuk, informatief en vaak humoristisch.
    Ik herkende de hellingen van al die oost-west rivierenin NW Frankrijk toen we eens naar le Havre fietsten voor een tocht door Ierland.
    Verder het mooie hagenlandschap toen je naar het oosten reed.
    En Vouziers (mooi kerkportaal ) zijn we onderweg naar Argonne en zuidelijker doorgefietst.
    Maar dan jullie nog door Luxemburg en het moezellandschap, grote klasse !
    Nu die vogels nog van gisteren. 8 Visarenden lijkt wat veel nietwaar ?
    Fijne dagen verder.

Groet, Pim.

• 13 September 2012 - 21:54

C&A:

Hoi Luitjes,

Jullie schieten alweer aardig op. En wat genieten we weer van jullie dagverslagen.
    Momenteel fietsen jullie in voor ons wel bekend gebied.
    Wat die vogels betreft hebben lokale bevolking ons wel eens verteld dat hier een buizerd soort voorkomt, de arendbuizerd. Dus mogelijk hebben jullie die gezien.
    Groetjes,
    CAL