Zomertijd - Reisverslag uit Aldeanueva del Camino, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Zomertijd - Reisverslag uit Aldeanueva del Camino, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Zomertijd

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

26 Maart 2023 | Spanje, Aldeanueva del Camino

Vandaag is de zomertijd ingegaan, dan denk je uur langer te kunnen slapen, maar het lichaam is anders ingesteld. Op de klok 9.00 uur, natuurtijd 8.00 uur. We gaan op het gemak ontbijten. Op TV zien we beelden van de marathon in Madrid, ze zijn net gestart. Het geluid staat gelukkig niet erg hard zoals ze gewend zijn.

We vertrekken om 10.00 uur, het is 4 graden en de zon komt net boven de bergen uit. Omdat het zondag is kunnen we rustig langs de N-630 lopen, verkeer is er bijna niet. Wel groepjes wielrenners die hun trainingsrondje maken. Ze groeten ons allemaal, "Bon Camino". Vinken, Putters, Zwartkoppen en Rode Wouwen vliegen ons voorbij. In de weilanden weer roodbruin gekleurde Runderen met hun Kalfjes erbij. Sommigen dragen bellen, het geluid van het geklingel hoor je van verre.

11.15 even een drinkstop. We hebben 6 kilometer gewandeld, 12 graden. We vervolgen onze route. Over een smal oplopend pad met veel planten. In Nederland zou dat veel met Brandnetels en Bramen zijn, hier groeit de Flora uitbundig. Het landschap flink glooiend met pittige klim over oud Romeins pad. Maar wat is het mooi. Kurkeik en Steeneik in de weilanden.Een Wezel schiet over het pad, een eindje verder weer terug. Icarisch Blauwtjes vliegen uit de plantjes op, wanneer wij erdoor lopen. Soms kruisen we een beekje, waar we over stapstenen moeten. Alle beekjes komen uit de hoger gelegen heuvels en komen uit op rivier Ambroz, die uiteindelijk uitkomt in de Embalse de Baños. Voor de weilanden is het fijn om een vochtig stroompje te krijgen.

Net voordat we het dorp bereiken passeren we een voetbalveld. Tenminste dat zou het kunnen zijn. Helaas is het vergane glorie, het onkruid groeit welig en het veld moet nodig gemaaid.

We drinken koffie en besluiten om de Aubergue op te zoeken in Aldeanueva del Camino. Het is 13.00 uur en we hebben 13 kilometer gewandeld. We worden vriendelijk verwelkomd en krijgen zelfs een privé slaapkamer.

We houden verder een rustdag, beetje wandelen, beetje zitten, tja het is tenslotte zondag.

Bij het passeren van de brug zien we de Grote Gele Kwikstaart. Terwijl we wat eten vliegen er Rode Wouwen boven het dorp. De Ooievaars zijn aanwezig op het nest. Zouden er al eieren zijn? Zwaluwen vliegen over het water.

Vandaag maximaal 20 graden.

• 27 Maart 2023 - 08:16

André Groenendijk:

Ook wel eens lekker en wat rustigere dag.

• 27 Maart 2023 - 08:22

Ton En Sue:

Hoi Kees en Corry.

Het gaat goed zo te zien. De foto's geven een mooi beeld van het Spaanse platteland waar dingen in hun eigen tempo gebeuren. Goed idee om het een dag wat rustiger aan te doen. En, jullie hebben prima wandelweer. Succes tijdens het laatste deel van jullie tocht

• 27 Maart 2023 - 14:23

Tanja Vroegindeweij:

Hoi wandelaars.

Dat visje zag er heel smakelijk uit. Heerlijk.

Dat meisje op een van de foto,s leek wel wat op Roos.

Dat jullie meer bloemen in het gras zien komt door de stikstof hier, !!!!

Daar komt ook een eind aan.

Nog veel wandelplezier.

• 27 Maart 2023 - 20:31

Doom Hartensveld :

Ik sliep een uur korter, jullie een uur langer?

Hoe dan ook, het blijft genieten lees ik uit jullie verslag met foto's.