Muurtjes - Reisverslag uit Morille, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Muurtjes - Reisverslag uit Morille, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Muurtjes

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

03 April 2023 | Spanje, Morille

31 maart

De Italiaanse mannen waren 6.30 uur wakker, ook al deden ze zo stil mogelijk, je werd toch wakker. Even na 7 uur vertrokken ze. Wij bleven nog even liggen, het is erg kil in de Albergue. Maar ja, opstaan is nodig anders kom je nergens. We wilden net de tassen "aandoen", toen de Senora kwam kijken met brede lach op haar gezicht of iedereen weg was. Zij kwam de was ophalen. 8.40 uur gingen wij weg, 7 graden en bewolkt met wind, wel in onze trui, in de hoop warm te worden met het wandelen.

We dalen af het dorp uit. Op de weg lopen Runderen, geen omheining nodig, de "flatsen" liggen vers op de weg. Na het passeren van de Rio gaat de weg weer omhoog. Ja, als je naar beneden loopt, moet je ook weer omhoog.

De schoolbus passeert en de bevoorrader van de bar. Langs de weilanden en als afscheiding, Muurtjes van leisteen begroeid met mos. Runderen van alle kleuren en maten lopen ertussen. De Steeneik zorgt voor schaduw, al is dat vandaag nog niet nodig.

Bij het dorp, Monterrubio de la Sierra zou een bar moeten zijn. Het is 10.15 uur en 5,5 kilometer. Dat zouden we prettig vinden, even opwarmen met koffie. Alleen de bar ziet er erg stil uit, zelfs verlaten. Dat wordt dus niets. We besluiten om onze jas aan te doen met deze Nederlandse temperatuur. Alhoewel het bij ons wel droog is.

Een Boomkruiper zoekt naar voedsel in de Steeneik, de Wouw zweeft over ons heen en Putters, Spreeuwen en Vinken zoeken hun voedsel in de struiken. De Wielewaal, Koekoek en Hop horen we van verre. Geen Vlinders vandaag, het waait te hard. Het landschap blijft glooiend, met veel uitzicht en weilanden.

Uit één van de zijweggetjes komen opeens 2 Ezels aan. Een beetje stoeiend met elkaar, even dravend dan weer rustig lopend. Ze komen onze kant op en lopen zelfs een stukje mee. Je zou haast je rugzak bij hun op de rug leggen, maar je weet niet of dat goed zou gaan. Goed dat we dat niet hebben gedaan. Ze lopen opeens terug, de weg die wij afkwamen, gaan zij op. Op avontuur!

Om 11.30 uur komen we in Morillo aan. Klein dorp, met bar waar we moeten inchecken voor de Albuerge. Eerst maar koffie met iets hartigs erbij, dan zoeken we de Albergue op.

Medepelgrims die later arriveren zijn Italianen, een enkeling spreekt beetje Engels.

We zoeken een windvrij plaatsje, de zon is gaan schijnen dan kunnen we even lekker lui zitten.

Vanavond kunnen we in de bar vanaf 19.30 uur eten.

Vandaag 13 kilometer, maximaal 18 graden en 205 klimmeters.

• 31 Maart 2023 - 22:00

Tanja Vroegindeweij:

Voor jullie,s doen maar weinig kilometers gelopen,

het einddoel al een beetje in zicht ?

Jullie hebben toch nog wel oropax neem ik aan ?

Lijkt me een flink gezang in de beddenkamer.

Blijf genieten.

• 01 April 2023 - 14:13

Wim En Marian Brundel:

Weer een mooi verhaal vandaag leuk de twee ezels die jullie tegen komen jammer dat het weer wat kouder is maar ach beter dan hier twee dagen regen is ook niets. Nog veel succes verder en een korte afstand is ook wel eens lekker.[e-1f600]

• 03 April 2023 - 08:01

André Groenendijk:

Nemen jullie beter weer meer voor de tulpentocht? Al ruim 1500 inschrijvers en de tulpen laten zich voorzichtig zien.