Het ging nogal - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Het ging nogal - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Het ging nogal

Door: cenk

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

17 September 2014 | Spanje, Málaga

Gisteravond hebben we nog lang nagepraat (na geborreld) met een Engelsman, die hier nu een jaar woont. Leuk om alle plussen en minnen van het leven in Spanje aan te horen.
Toen vanmorgen de bar open ging, was het ineens erg druk. Als mieren kwamen de mensen aangekropen om te ontbijten. Wij zaten te praten met een Duitse fietser, die terug ging naar de Franse grens en al twee maanden onderweg was.
Na een heerlijk ontbijt probeerden we ons om 09.30 uur in beweging te zetten. De mensen hier vonden dat het friego was, maar wij vonden die 18 graden niet vervelend. Gelijk vanuit het vertrek mochten we klimmen. Er waren helaas wolken, dus we hadden niet veel zicht, maar soms, als de zon er op scheen, zagen we mooie, donkere luchten. De klim ging door het natuurgebied Montana de Malaga met kurkeiken, veel andere loofbomen en cipressen. We kwamen langs Cactusschijven met zeer veel prikvruchten. Hier werden we ook getrakteerd op een mooie show van drie Dwergarenden. Even voor de top begon het toch nog te miezeren.
Op de top van de Puerto del Leon waren het uitzichtpunt "El Mirador" en een bar. Door het weer viel het uitzichtpunt een beetje tegen. Wel zagen we in de diepte de Middellandse Zee, maar die was nu eerder grauw dan blauw. De koffie was daarentegen goed.
In deze buurt werden amandelen en walnoten geoogst. Enkele kuddes geiten gingen de bergen op. Zouden we hier een tweede huis kopen? Welke omroep maakt dat programma ook al weer? Keus genoeg.
De afdaling was heel frisjes door de regen en de snelheid. Dan ben je 26 fietsdagen aan het ploeteren om tussen de 700 en de 1500 m te blijven en nu ben je binnen een kwartier 900 hoogtemeters afgedaald over een afstand van een kleine 15 km! Wel met koude handen en al vrij snel hadden we onder een afdak nog een extra trui aangedaan.
En toen bereikten we na 33 km in vliegende vaart ons eindpunt: Malaga. We gingen maar gelijk voor een Menu del Dia. Daarna gingen we zoeken naar een dak boven ons hoofd. Dat viel nog niet mee. Veel hotels hadden wel plaats voor twee nachten, maar in het weekend zaten ze vol. Tenslotte vonden we een hostal met de fraaie naam "El Nogal". Het lag 6 km buiten het centrum. Dat was niet erg, want op deze manier ontvluchtten we de drukte, die we totaal niet meer gewend waren. En mochten we de stad willen bezoeken, dan pakken we gewoon de fiets!
In de loop van de middag trok de bewolking weg en liep de temperatuur op tot 26 graden. Voor ons het sein om een terras met uitzicht op zee te gaan zoeken voor een welverdiend glaasje van het één of ander. Onderuit geleund zagen we een joekel van een cruiseschip uit de haven vertrekken. En toen hoorden we opeens Nederlands praten. Het waren een moeder en een dochter uit de omgeving van de Krimpenerwaard. Toen was het ineens dubbel gezellig!

Vogels: Putter, Dwergarend, Buizerd, Groene Specht, Grote Bonte Specht, Merel, Hop, Huiszwaluw, Blauwe Ekster, Ekster, Houtduif, Mantelmeeuw, Kokmeeuw, Zilvermeeuw en de Halsbandparkiet (tja, je bent in een stad of niet).

Afgelegd 33 km (+ 7 km voor het zoeken van het hotel), gemiddeld 16.6 km en 398 hoogtemeters.

• 18 September 2014 - 08:00

André G.:

Petje af voor Marianne en de koploper! Weer een geweldig avontuur beleefd. Fijn dat jullie dit met ons wilden delen. Nu de batterijen maar even opladen, dat hebben jullie zeker verdiend.

• 18 September 2014 - 09:07

Linea:

Wow en toen waren jullie er al weer!! En toch nog een bushokje ? Moeten gebruiken om een trui aan te doen wie had dat verwacht :)) even bijkomen nu maar.

• 18 September 2014 - 09:41

C&A:

Respect! Wat hebben jullie ons laten mee genieten van jullie prachtige en ook wel pittege tocht. Nu een paar dagen verdiend bijkomen en genieten van al het lekkers en mooi's aldaar.

• 18 September 2014 - 10:01

Dick:

Zo te lezen was het een zware tocht. Zwaarder dan de vorige keren? Het was opvallend, dat jullie zo genoten van Spanje en de Spanjaarden. Telt Frankrijk niet meer mee?
    Het was zeker zwaar in de remmen vlak voor de Middellandse Zee, toen jullie van die laatste berg naar beneden denderden. Alhoewel, een verfrissend bad hadden jullie zeker verdiend!

• 18 September 2014 - 10:09

Wim & Cobie Klepper:

Veel plezier tijdens het uitrusten,neem er een paar op de terassen en nog een voorspoedige ththuisreis
    Groetjes Wim & Cobie

• 18 September 2014 - 12:21

Sharon:

Het is jullie weer gelukt, fantastisch. Rust nog even goed uit voordat jullie straks weer in de drukte terecht komen!! Alvast een goede terugreis en tot snel !! xx

• 18 September 2014 - 15:24

Fred:

Genoten van de verhalen. Bedankt en hoop dat jullie snel weer een fietstocht gaan maken., het was een leuke onderbreking van de werk dag.

• 18 September 2014 - 19:31

Corry:

Tja niet te geloven, jullie zijn gewoon, nou ja gewoon,heel Spanje doorgefietst. Petje af. Enorm genoten van jullie belevenissen dat wordt voor ons ook afkicken zonder dagverslag. Geniet nog even, als het lukt, van de rust vooral jullie benen zullen het nodig hebben .Proost op de goede afloop.