Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Rome

Door: Corry en Kees

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

07 September 2017 | Italië, Rome

Vanmorgen een keer anders wakker worden. Geen alarm dat gaat maar de lichamelijke klok die zegt dat we eruit moeten. Het is gewoon 7.30 uur, het dagelijks ritme zit er gewoon in, de dag begint weer. Op het gemak kunnen we buiten op terras van ons verblijf ontbijten, tassen pakken, laatste kijk of er niets is vergeten en dan kunnen we op weg. Volgens sommigen nog 10 kilometer, anderen denken 15 of 20 kilometer. Het fietspad is snel gevonden en we zijn niet alleen. Meerdere mensen wandelen en fietsen hier.
Wanneer we een Sportuniversiteit passeren zien we studenten die hier vandaag, onder toeziend oog van de leraar, een Coopertest ondergaan. Het is al lekker warm, 23 graden en half bewolkt.
We fietsen langs de rivier de Tiber. Het weinige water in de rivier lijkt niet van goede kwaliteit, maar schijn kan bedriegen.
Langzaam bereiken we ons "einddoel", Rome, het Sint Pietersplein. De drukte van de stad, auto's die optrekken bij stoplichten, claxonnerend als er iets gebeurt wat de bestuurder niet zint. We schrikken er een beetje van.
Weg is de rust die we de afgelopen weken hebben gehad!
Na 15 kilometer bereiken we het Hart van de stad Rome, Piazzo del Pietro. Bewaking alom, een rij wachtende mensen om naar binnen te kunnen. Dat willen we vandaag niet. Wij zoeken voor onze pelgrimspas een stempel en daarna de Credenziale als bewijs dat we de route hebben gemaakt. Verschillende mensen worden door ons benaderd en we worden goed geholpen. Bij Poste de Vaticano, krijgen we een stempel van vandaag en worden we verwezen naar Piazza del Pio. Daar kunnen we het bewijs halen. De pas wordt bekeken of deze naar waarheid is ingevuld en dan krijgen we de Credenziale. Bij de nabij gelegen Libéria kopen we een beschermkoker voor verder vervoer om het ongeschonden mee te kunnen nemen.
Trots als een stel Pauwen laten we ons op de foto zetten door een Engelstalige Toerist. We zijn blij dat we goed zijn aangekomen, zonder mankementen of ongemakken.
Op het St. Pietersplein veel "handelaren", maar ook mensen die goed toneelspelen. Twee "dames", in lompen verkleedt komen aanlopen en spreken met elkaar, splitsen op en nog geen 10 minuten later staan ze te bedelen alsof ze oude dames zijn die geen geld hebben voor eten. Dan kunnen we meer begrip opbrengen voor de straatartiesten, zij vermaken de mensen nog.
Rond de klok van 15.00 uur gaan we op de fiets Rome uit. Terug naar de camping en ons onderkomen.
Vanaf 18.00 uur kunnen we de fietsen afgeven bij het afgiftepunt van bedrijf Soetens. Onze fietsen zijn klaar voor de terugreis naar Nederland. Wij blijven nog enkele dagen genieten van de rust van de camping en bezoeken nogmaals de stad Rome. Maar dan met openbaar vervoer en de "benenwagen".
Voor velen zal het ontwenningsverschijnselen geven, geen dagelijks verslag, geen foto's.
Voor ons is het fiets ontwennen al begonnen. We gaan te voet.

Vandaag 30 kilometer, 78 klimmeters en 27 graden.

Betty en John: Dat worden spannende dagen.

Hugo: Toch iets meer dan 10 kilometer. Enne maandag......vergeet het maar.

• 07 September 2017 - 21:07

Bep Maliepaard:

Gefeliciteerd met jullie fietsoverwinning heb respect voor jullie en dat met die warmte en vele klimmen heb genoten van jullie leuke verhalen en foto's nu nog genieten van Rome echt een bijzondere stad althans zo heb ik het ervaren een hele goede reis naar Nederland en gezond weer thuis !!
    Hartelijke gr Henk en Bep!!!

• 07 September 2017 - 21:15

Leo Huijsen:

Gefielseteerd mit juulle geweldige prestaosie!! En bedangkt voor juulle leuke en interessante reisverslag en de mooije fotoos. Goeie reis terug.

• 07 September 2017 - 21:21

Janny Schaap:

Jullie hebben het gehaald. Geweldig en volgens Albert nog een jeugdig stel.... geniet er verder van en de hartelijke groeten van ons. Wij maken ons op om weer naar De Provence te gaan

• 07 September 2017 - 21:24

Tanja:

Jullie,s doel bereikt. Mijn felicitatie voor de prestatie.
    Jullie komen wel snel af van jullie,s zonden, is dat niet snel te leren?
    Geniet nog van alle zaken die jullie willen.
    Hopen jullie veilig thuis te zien t.z.t.

• 07 September 2017 - 21:32

John En Betsy:

Gefeliciteerd met jullie mooie prestatie.
    Het was weer leuk jullie te volgen.
    Nu nog een veilige reis terug.
    Tot ziens en groetjes

Betsy en John op

• 07 September 2017 - 21:42

Joke En Wim:

Gefeliciteerd . Een hele prestatie.
    Wij hebben jullie iedere dag vanuit Frankrijk gevolgd.
    Geniet nog van Rome en een goede reis terug.
    Tot ziens, Joke en Wim.

• 07 September 2017 - 22:11

Iman En Jannie:

Geweldige trip! Gefeliciteerd! Dank jullie wel dat we zo mee mochten reizen. Geniet nog even van Rome en daarna veilige terugreis.

• 07 September 2017 - 22:21

Jannie En Bas:

Geweldig wat jullie gedaan hebben, met veel plezier iedere dag genoten van jullie verslagen en foto's.
    We wensen jullie nog fijne dagen en een goede reis terug.

• 07 September 2017 - 22:27

Mies.:

Hoi allebei ,
    Dankjewel voor de leerzame verhalen en de prachtige foto,s .
    Goede reis terug . Groeten ,Mies .

• 07 September 2017 - 22:43

Frans Lokker:

Bedankt voor de mooie verhalen. Geniet van Rome

• 07 September 2017 - 22:46

Corry:

En dan opeens zit het erop. Gefeliciteerd met ook deze keer weer geweldige prestatie. En ook al jullie stalen rossen ingeleverd, dat moet toch wel even gek zijn zonder jullie trouwe vervoermiddel. Geniet de komende dagen van Rome en tot maandag. Ik kan niet wachten tot volgende week, na al die mooie plaatjes en sferen. Al is het maar een weekje, maar toch. Xxxxx

• 07 September 2017 - 23:03

John En Els:

Kees en Corry gefeliciteerd met het halen van jullie doel Rome
    Wat een prestatie ,ik doe het jullie niet na ,ik maak ook heel wat km in een jaar maar wat jullie gedaan hebben daar zet ik echt mijn pet voor af.Wat een geweldige reis, en alle foto's ,prachtig .
    Jullie zullen hier best nog wel een tijdje over nagenieten.hetzelfde geld natuurlijk ook voor ons..
    We hebben al jullie verslagen en foto's opgeslagen,om ze later nog eens terug te zien.
    Het gaat jullie goed op de terug reis.

• 07 September 2017 - 23:14

Jolanda Heij:

Wat een mooie , sportieve reis hebben jullie er weer opzitten. Heb met veel plezier de verslagen gelezen, zal het missen!

• 08 September 2017 - 00:11

Margreet En Cor:

Mooie prestatie, mooi reisverslag!
    Sta steeds weer versteld van jullie kennis van vogels, bloemen enzovoorts!
    Af en toe zoek ik het op, om te weten wát je hebt gezien:-)

• 08 September 2017 - 07:26

Matthew Arensman:

Van harte gefeliciteerd met het volmaken van jullie tocht!

Ik heb genoten van de dagelijkse verslagen en foto's. Voor het zoveelste jaar op rij al. :)

Nog veel plezier daar!

• 08 September 2017 - 08:00

André G.:

Wat een prachtig fietsavontuur hebben jullie weer beleefd. Wij, als lezershebben zo
    toch ook een beetje vakantie gehad. Nog even nagenieten en dan weer naar het natte Flakkee

• 08 September 2017 - 08:33

Adri De Ruijter:

Ik kan me alleen maar aansluiten bij al jullie volgers. Wat een prestatie en een moed om aan zo iets te beginnen. Geniet nog lekker na en een goede terugreis.

• 08 September 2017 - 09:08

Jan:

Heb genoten van jullie reis verslagen, als ik het zo lees hebben ook jullie er enorm van genoten. Wens jullie nog een paar mooie dagen in Rome en dan een goede terug reis naar Flakkee waar inmiddels de herfst is begonnen.⛈☔️.

• 08 September 2017 - 09:15

Arie En Evelien:

Hoi Corry en Kees,
    Gefeliciteerd met het volbrengen van jullie fietsreis naar Rome. We kunnen ons een beetje indenken hoe trots jullie zijn! En nu het afkicken van het fietsen, dat is toch zo raar he. Geniet nog maar lekker een paar dagen in Rome. Bedankt voor jullie mooie reisverslagen, we hebben er van genoten en zullen ze missen.
    Tot ziens op Flakkee en hartelijke groeten van Arie en Evelien vanuit Zuid Frankrijk.

• 08 September 2017 - 09:42

Pim:

hoi bikkels,

weer een geweldige fietsreis, met fraaie foto,s en mooie verslagen.
    jullie hebben behoorlijk veel afgezien begrijp ik.
    ik heb genoten van je verhalen.., dank je wel.
    groet, pim.

• 08 September 2017 - 09:47

Daniel:

Corry en Kees
    Wat een geweldige prestatie hebben jullie weer geleverd en wat een mooie verhalen mochten wij iedere dag weer van jullie lezen.
    Geniet nog na in Rome van de fietstocht en we zien jullie weer in Middelharnis.
    Goede terug reis.
    Daan

• 08 September 2017 - 10:22

Anneke En Jaap:

Proficiat met deze prestatie van formaat.
    We zullen jullie dagelijkse verslag gaan missen.
    Goede thuisreis.

• 08 September 2017 - 10:23

Jos En Anja:

Heerlijk genoten van jullie verslag.
    Geweldige prestatie om de rit in één ruk te maken, en dat zonder pech, Gelukvogels hoor.
    Geniet nog lekker na in Rome en denk alvast weer aan een nieuwe uitdaging.

• 08 September 2017 - 11:09

Sjaak:

Gefeliciteerd met jullie prestatie. Geniet van Rome en pas goed op jullie zelf. Hier regent het, elders tropische stormen en aardbevingen, hopelijk hebben jullie aangenamer weer.

• 08 September 2017 - 11:12

Willem Reijling:

Wow Van HARTE gefeliciteerd met deze prestatie van formaat....
    Geweldig wat je met conditie en doorzettingsvermogen kunt bereiken!!
    Hartelijk dank voor de smakelijke verslagen en het vermogen om ons in te laten leven in jullie dagelijkse ontdekkingen, moeiten en gelukkig ook het ons laten meegenieten van de prachtige vergezichten, de flora en fauna....Het was weer een unieke reis.....HARTELIJK DANK voor dIt mogen meeliften met deze prachtige reis!!!!.Nog een inspirerend verblijf in Rome en een goede reis naar jullie stek in Middelharnis....Het gras is gemaaid en het huis schoon opgeleverd....

• 08 September 2017 - 13:52

Jura Van Zwoll:

Hoi Corry en Kees,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoveelste vakantieprestatie. Top ! Ik heb weer , net als in andere jaren, genoten van jullie avonturen, beschouwingen over de natuur, jullie leven tijdens de ritten, de "weinige"tegenslagen, het zwoegen tijdens beklimmingen, het eten, de overnachtingen en ga zo maar door. Geniet nog een paar dagen in Rome. Dat hebben jullie uiteraard verdiend.

Mvg.

Jura

• 08 September 2017 - 19:18

Rinus:

Was weer super om het zo te volgen. Gefeliciteerd!! Veel plezier nog in Rome.

• 08 September 2017 - 19:37

Drea:

Van harte gefeliciteerd met het bereiken van jullie bestemming! Echt heel knap zeg. Geniet nu nog maar lekker daar!

Groetjes van Peet en mij

• 08 September 2017 - 22:25

Alan:

Knap gedaan. GEniet van die laatste, rustige dagen. Zeker verdiend.

• 10 September 2017 - 10:46

Jan Weijman:

Fantastisch, gefeliciteerd,
    en nu nog een paar dagen genieten van het mooie Rome.
    groetjes
    Jan

• 10 September 2017 - 21:39

Peter Van Rijn:

Beste Corrie en Kees,

Even een berichtje van een van de 'stille volgers'. Ik heb jullie verhalen met veel plezier gelezen, knap om die berichtgeving onderweg steeds maar vol te houden. Bijna knapper nog dan het fietsen. :-)
    Gefeliciteerd met het bereiken van jullie mooie einddoel, ik hoop jullie ooit nog eens te kunnen navolgen. Het lijkt me een geweldige tocht!

Groeten,
    Peter

• 12 September 2017 - 22:51

Jovanka:

Ik liep even wat achter met lezen ivm vakantie, maar ben weer helemaal bij. Wat een avontuur zeg en daar was eindelijk het einddoel. Respect hoor! Genoten van jullie verhalen, we leren een hoop

• 12 September 2017 - 22:55

Jovanka:

Een stuk tekst weggevallen lijkt bij vorig bericht.... maar in ieder geval een hoop geleerd van jullie verhalen en op naar volgend jaar hahaha :-)