Een buitje voor het Spaanse stof - Reisverslag uit Población de Campos, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu Een buitje voor het Spaanse stof - Reisverslag uit Población de Campos, Spanje van Corry en Kees Zelfde - WaarBenJij.nu

Een buitje voor het Spaanse stof

Door: cenk

Blijf op de hoogte en volg Corry en Kees

28 September 2013 | Spanje, Población de Campos

Bij het vertrek om 08.30 uur zag de lucht er dreigend uit. Na een half uur kwam inderdaad de regen en nog wat later kregen we regelrechte plensbuien op ons dak. Tot zover het weeroverzicht. Die bikkel van een Koploper reed gewoon in korte broek, maar Marianne was blij dat ze verstandiger was geweest.
De Koploper had de turbo aangezet en dat bij deze harde wind. Bij rukwinden hingen we soms scheef op onze fietsen. Marianne had moeite het tempo te volgen, maar .... zo nu en dan stonden er stopborden en dan was de voorsprong van de Koploper verdwenen als sneeuw voor de zon. Het landschap leek wel wat op dat van Flakkee en het weer ook.
Na 19 kilometer kwam El Burgo in zicht. Daar konden we koffie drinken en ons een beetje opwarmen, want de temperatuur bedroeg slechts 14 graden. Blijkbaar waren we niet de enigen die op dit idee waren gekomen, want de bar zat vol.
Na de koffie was het zowaar droog geworden, dus konden we, onder mooie wolkenpartijen, met een gerust hart verder. De zon probeerde zelfs door de wolken heen te prikken.
De pelgrims, vooral weekend-lopers want ze hadden geen bagage bij zich, liepen over het natte pad en soms zagen we schaapskuddes. We zagen nu ook tamelijk veel fietsers. Voornamelijk Spanjaarden en Italianen. Ook ontmoetten we weer een Belg.
We aten in S. Nicolás del Real Camino. We stonden onder een afdak bij een kerk, ook al was het droog.
De dorpjes lagen er verlaten bij. We herkenden veel punten van onze tocht uit 2006. Blijkbaar staan die beelden in ons hoofd gegrift. We zagen groepjes Witte Kwikstaarten, de Rode Wouw, Gekraagde Roodstaarten, Tapuiten en op de bessen zaten veel Spreeuwen.
De lopers op de camino stoppen bijna allemaal standaard om 14.00 uur en zoeken dan een overnachtingsplek. Het viel ons dus niet mee een slaapplaats te vinden. We probeerden het in Carrión de los Condos, maar elke auberge en elk hostel was al volgeboekt. Toen moesten we door naar Población de Campos. Daar vonden we wel een hostel. We weten nog geen prijs, maar dat deert ons niet, of nog niet. We hebben een bed en we hoeven morgen niet om 08.00 uur weg te zijn. Kunnen we lekker uitslapen. Dat mag na een tocht van 97 kilometer met een gemiddelde van 16.1 km per uur.
Het werd nu tijd om te douchen en boodschappen te doen, de proviand voor morgen, en dan een biertje te halen.
We aten gezamenlijk met pelgrims die wel een plaats hadden gevonden in de refugio.

• 28 September 2013 - 23:16

Wim & Doke :

Lieve M&K,
    Bijna Flakkee.... Helemaal geen klim meters..... Maar ook geen hostel..... Volgens mij is jullie voorkeur het tegenovergestelde..... Compleet met de schaduw van aasgieren, toch..?
    Dan wordt het morgen toch beter vermoed ik... Er staan weet bergen op het menu, mogelijk zelfs weer echt grote vogels en vele klim meters?!
    Wat het ook gaat worden.... Heel veel plezier samen bij deze apotheose van misschien wel jullie mooiste reis ooit?!
    Knuffel van Wim & Doke

• 29 September 2013 - 08:23

Robert:

De vlakke stukken zitten er weer op... De heuvels en bergen komen er weer aan.. Hopelijk beter weer vanaf nu...

Jullie kregen een zwaai en handkus van Quinten die jullie foto zag.

Succes vandaag!

• 29 September 2013 - 08:31

Wim Klepper:

Goedemorgen Corry & Kees;
    Het verslag gelezen,foto,s bekeken bijna net Flakkee,zelfs de gedekte tafel ,hapje glaasje wijn bijna net Flakkee,het ga jullie goed en nog een fijne reis verder en wel thuis.

Groeten uit Goedereede Wim & Cobie

• 29 September 2013 - 10:16

Tanja:

Hoi C+K,Een gratis douche kan jullie toch niet deren?Het diner zag er weer heerlijk uit,denk a.s. maandag maar aan ons dan zitten wij ook te smikkelen in de Algarve.De belevenissen van jullie zal ik even moeten missen.Pas goed op elkaar.Nog een weekje reizen en we zien elkaar weer in Holland.Blijf genieten liefs Tanja.

• 29 September 2013 - 13:24

Pim, Loes.:

Hoi Bikkels,

Wat jullie presteren is ongelofelijk.niet een stuk, maar een heel rondje Spanje op de fiets. Hoge sierra,s,hoge temperaturen,afzien, zwaarder kan bijna niet. Een diepe buiging !
    En dan de droge, humorvolle verslagen van de koploper. En het stug volgen van Bikkel 2 !
    Jullie zullen langzamerhand wel graatmager zijn met al die inspanningen.
    Door de keuze van Extremadura in jullie route heb je ook nog eens de mooiste vogelgebieden van Europa doorgefietst.
    Dat, met wat ik verder lees over de landschappen en vooral over steden met zoveel rijke historie
    zal ongetwijfeld een hele bizondere ervaring zijn.
    Succes verder met de tocht, we blijven genieten van je avonturen onderweg !

Loes en Pim.

• 30 September 2013 - 08:08

André G:

Hopelijk hing Marianne (na het behalen van de wereldtitel) niet al te scheef op haar fiets!